Párizsi Autószalon
Az új Ford Mustang legfontosabb formai elemei az alacsony tetővonal és széles kiállás, a karcsú profil az erősen döntött szélvédővel és hátsó ablakkal, a 3D-s hatású, hármas oszlopot formázó hátsó lámpatest, és a jellegzetes, cápaharapást idéző orrkiképzés. A kabrióhoz alapáron többrétegű szigeteléssel kialakított vászontető jár, ami nemcsak elegáns megjelenést biztosít, hanem a kellemetlen zajokat is kiszűri az utastérből. A Mustang szélességének és az új, független hátsó futóműnek köszönhetően az utasok váll- és csípőtere tágas, a csomagtérben pedig két golfzsák is elfér.
További finomhangoláson esett át a motorválaszték és a futómű, hogy az autó tökéletesen megfeleljen az európai vásárlók menetdinamikai elvárásainak. Az európai modellváltozat kínálatában a Ford jól ismert, több mint 418 lóerős és 524 Nm forgatónyomatékú, 5,0 literes V8-asa mellett egy 2,3 literes, 314 lóerős és 434 Nm nyomatékú négyhengeres EcoBoost blokk is megjelenik, ami az első turbós és az első négyhengeres motor a típus történetében. A V6-ost nem fogják árulni Európában.
A Mustang 2,3 literes EcoBoost erőforrása a legmodernebb technológiákkal működik, többek közt közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel. Alapáron hatfokozatú kézi váltóüval szállítják, de a kormány mögötti váltófülekkel kiegészített hatfokozatú automata sebességváltó is rendelhető.
Az új Mustang vadonatúj első és hátsó futóművet kapott. Elöl MacPherson, hátul végre független, többlengőkaros futómű van a Mustang alatt. Az európai alapfelszereltség részét képező 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött mind az EcoBoost, mind a V8-as motorral hajtott GT Mustang modelleken nagyobb teljesítményű fékek lapulnak, mint az amerikai verziókon.
Megjelentek a vezetési üzemmódok, a középkonzol billenőkapcsolóinak egyetlen érintésével beállítható a kormányzáshoz szükséges erő, a motor gázreakciója vagy a sebességváltó és a menetstabilizáló rendszer működése; az üzemmódválasztó rendszer segítségével a vezető bármikor az adott helyzethez igazíthatja a Mustang karakterét. Az új Focus lesz az egyik első autó, amely SYNC 2 rendszert kínál az európai piacokon. A Ford fejlett fedélzeti csatlakozási rendszeréhez tartozó nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyővel és a fejlett hangvezérléssel még könnyebben kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. A SYNC 2 navigációs rendszere ugyancsak elsőként kínál Európában osztott képernyőt, amelyen megjeleníthető a kereszteződések részletes képe, az autópálya-csomópontok és a fontosabb tereptárgyak 3D-ábrázolása, valamint a Michelin útikönyv, emellett pedig a rendszer a kijelzett utcaneveket is hangosan felolvassa. A SYNC 2 rendszerbe egyszerűbb hangutasításokkal táplálható be a navigációs célállomás, és a berendezés arra is utasítható, hogy egy bizonyos előadó dalait játssza le. Ráadásul elég megnyomni a hangvezérlés gombját, és egyszerűen csak kimondani, hogy “éhes vagyok”, s a rendszer máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit, amelyek útba esnek a kijelölt útvonalon.
Az új Mustang 2015-ben érkezik meg az európai Ford márkakereskedésekbe.