Bonhams

Ezek voltak 2022 legdrágább klasszikusai

2022.12.28.

Ahogy minden évben, idén is összegyűjtötte a Bonhams, hogy melyik autókat ütötte le legdrágábban a kalapács árveréseiken.

Porschék, Ferrarik, BMW-k, Bugattik és Lamborghinik – ezek azok az ikonikus és nagy múltú márkák, akik nélkül nincs méregdrága árverés még 2022-ben sem. Márpedig idénre is jutott különleges klasszikus bőséggel a Bonhams aukcióin, amiknél vastagon fogott a ceruza, de olyanok is, amik valamiért nem keltek el. Ilyen volt például egy gyári Aston Martin DB3 versenyautó, egy McLaren P1 GTR vagy éppen Michael Schumacher 1993-as Benetton F1-es autója. Voltak azonban egyebek, amikért hajlandóak voltak a vásárlók csillagászati összegeket adni, ezekből mutatjuk most a legdrágábbakat.

10. 1996 Bugatti EB110 GT

Nincs rekord árverés Bugatti nélkül, és ez bizony idén sem volt másképp. Ráadásul még csak nem is a legdrágább franciáról van szó a listában. Azért így is valaki 1 817 000 eurót, azaz átszámítva kb. 745 millió forintot adott egy Bugatti EB110 GT-ért, ami annó még Michael Schumacher nagy kedvence volt. A párizsban értékesített autóban mindössze 10 000 km volt, szóval épp csak bejáratták az 568 lóerős V12-est, amiből mindössze 125 darab készült valaha. Ezzel egyébként ez a legdrágábban értékesített EB110 GT valaha.

9. 1969 Lamborghini Miura P400 S

Valamivel drágábban, 773 millió forintért cserélt gazdát Amerikában egy gyönyörű, lime zöld Lamborghini Miura P400 S, amit sokan a szuperautók ősatyjának tekintenek, hiszen a hatvanas években akkorát szólt, mint két évtizeddel később a Ferrari F40. Egy biztos, erősen megelőzte korát és patinája mit sem kopott az évek alatt. Sőt, még mindig az egyik legszebb sportkupé forma a világon.

8. 1929 Bugatti Type 35B

Oh, nem. Ez még mindig nem a legdrágább Bugatti a listában, pedig mindössze 45 darab készült abból az ikonikus Bugatti Type 35B versenyautóból, ami idén 821 millióért kelt el a monacoi Bonhams árverésen. Ha Bugatti, akkor valószínűleg mindenkinek ez az ősi, meghatározó kék autó jut eszébe, aminek a hűtőrács formáját a mai napig hordozzák a francia gyártó modelljei. A legtöbb Type 35 már rég múzeumokban vagy magán kollekciókban pihen, most mégis meglepetésszerűen felbukkant egy Monacoban, aminek 47 évig ugyanaz volt a tulajdonosa.

7. 1991 Ferrari F40

Naná, hogy idén is felbukkant egy Ferrari F40-es. Cirka 830 millióért el is kelt csakhamar az utolsó Ferrari, amit Enzo maga eresztett a közutakra. Rosso Corsa vörösben, 20 500 km-el az órájában ez egy olyan F40, ami használatra született, és talán pont ez adta meg a varázsát a svájci aukción.

6. 1955 Ferrari 250 Europa GT

Hasonló áron kelt el egy Ferrari 250 Europa GT, az utcai túra-Ferrarik szülőatyja, amihez még Pininfarina rajzolt külsőt, és Colombo alkotott V12-t. A most Amerikában értékesített darab az utolsó legyártott 250 Europa GT, modernebb autók alkatrészeivel felszerelve. Ugyanakkor a Ferrari megerősítette, hogy egy eredeti példányról van szó minden elemében, ráadásul ez volt az az autó, ami annak idején még a Brüsszeli Autószalonon is pózolt.

5. 1957 BMW 507

Egyszer már álakat ejtett 2013-ban Pebble Beachen, most pedig 859 millióért értékesítették is azt a BMW 507-est, ami egyike a mindössze 34 darab első szériás modellnek. Eleve szörnyen ritka autó az 507-es, pláne így, vékony lökhárítókkal, fehér fényezésben, komplett felújítással. Belgiumban könnyen túllépte a licit a 2 millió eurós álomhatárt.

4. 1938 Bugatti Type 57C Atalante

Tapasztalt szemek már valószínűleg tudják, hogy ha drága Bugatti, akkor az 57C csücsül a csúcson, és ezt most sincs másképp. A lista legdrágább Bugattija 950 millió forint környékén cserélt gazdát, hiszen egyike azoknak az Atalantéknak, amiket maga Jean Bugatti tervezett, gyárilag kompresszorral és egyedi alumínium kasznival. Ráadásul ennek a példánynak 60 évig ugyanaz volt a gazdája és döbbenetesen megőrizte eredeti állapotát.

3. 1957 BMW 507

Hasonló áron kelt el az a keménytetős BMW 507 is, ami 43 évig állt egyhelyben egy philadelphiai garázsban donorautóként, arra az esetre, ha a tulajdonos másik 507-ese nem indulna. 2022 májusában saját lábán állt ki a garázsból a mélykék 507-es, és talán pont a szívóssága és a fellelt állapota miatt tudott ekkora összegért elkelni.

2. 2014 Ferrari LaFerrari

Az egymilliárd forintos határt is átlépve, 2,5 millió euróért kelt el Párizsban egy Ferrari LaFerrari, ami ezzel a legdrágább európai specifikációjú LaFerrari valaha. Mindössze 499 szerencsés tulajdonos vásárolhatott belőle annak idején, akik most valószínűleg büszkén veszik észre, hogy autójuk értéke minimum megduplázódott. Ahogy a legtöbb LaFerrarit, ezt is látványosan befektetés céljából vették, hiszen mindössze 930 km-t tettek meg vele. Gyári állapotúnak mégsem mondható, hiszen például utólag lett sárgára fényezve, és a fekete utasteret is átbőrözték szürke és sárga betétekkel.

1. 1955 Porsche 550 Spyder

Azonban minden eddigi autó eltörpül a Porsche 550 Spyder mellett, amit az 50-es években csak az óriás gyilkosként emlegettek, ugyanis mindent elvert a versenypályákon. Döbbenetesen ritka, ráadásul a Porsche történelem egyik kulcsfigurája, így nem csoda, hogy csillagászati 1,6 milliárd forintért ütött le a kalapács Amelia Islanden. Aktív korszakában még a Nürburgringen is versenyzett ez a konkrét példány, 50 éve azonban ugyanaz volt a tulajdonosa. 1,5-ös motorja 135 lóerőt teljesített, azonban könnyű kasznija révén olyan gyorsnak bizonyult, hogy még Steve McQueen is vett magának egyet.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója