Scania
Az új létesítmény kulcsfontosságú mérföldkő lesz azon célkitűzés felé, amely szerint a Scania elektromos hajtásláncra állítja át a nehézgépjárműveket. A Scania több éven keresztül több mint 1 milliárd svéd koronát (108 millió dollárt) fektet be a Södertäljében épülő létesítménybe, amely várhatóan 2023-ra lesz teljesen működőképes.
A Scania több mint 1 milliárd svéd koronát (108 millió dollárt) fektet be egy új, Svédországban létesülő, magas fokon automatizált akkumulátor-összeszerelő üzembe, amely várhatóan 2023-ra készül el.
A korszerű, 18 000 m2-es létesítmény a Scania alváz-összeszerelő üzeme mellett épül a svédországi Södertäljében, és az áruk átvételétől, a gyártáson át, a kiszállításig minden folyamat magas fokon automatizált lesz. A létesítmény a Northvolt skellefteåi akkumulátorgyára által szállított cellákból fogja összeszerelni az akkumulátormodulokat, az elkészült akkumulátorcsomagokat pedig közvetlenül a jármű-összeszerelő csarnokba szállítják. Az összeszerelési folyamatban – a gyártási folyamatot támogató kiegészítő megoldások mellett – az ABB több robotja vesz részt, köztük az IRB 390, IRB 4600 és IRB 6700 modellek.
Ez lesz az első alkalom, hogy az ABB IRB 390-es robotját akkumulátorgyártó üzemben használják. Az eredetileg a csomagolóipar számára tervezett, a sebességet és a teljesítményt ötvöző robot a nap huszonnégy órájában, másodpercenként egy érintkezőlemezt képes az akkumulátorokba beszerelni. Az ABB RobotStudio® szimulációs és programozási szoftvere lehetővé teszi a gyártósor teljes körű ellenőrzését a telepítés előtt, ami jelentősen lerövidíti az átfutási időt, és támogatja a minőségellenőrzési folyamatot.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!