Nissan Juke

Hibrid hajtást kap a Nissan Juke

2022.03.30.

Egyedi aero felnikkel, és átalakított hűtőráccsal debütál az "öntöltő hibriddel" érkező Nissan Juke, a lényeg mégis a lemezek alatt lakozik majd.

2023-ra teljesen villanyosított palettát akar a Nissan, így nem csoda, hogy a Nissan Juke is megkapja a Renault-Nissan csoport fejlett hibrid hajtásláncát. Még 2018-ban mutatták be a Juke második generációját, ami egy meglehetősen erős versenyzőnek számít az apró városi crossoverek népes szegmensében, annak ellenére is, hogy rendkívül letisztult kínálattal léptek piacra – mindössze egyetlen motorral.

Most eljött az idő, hogy a Clioból és a Capturből ismert E-Tech is csatlakozzon a motorpalettához, ami elsősorban egy 1,6 literes, 93 lóerős, négyhengeres szívómotort és egy 48 lóerős villanymotort takar, másodsorban pedig magasfeszültségű indítógenerátort, és egy 1,2 kWh-s vízhűtéses akkumulátort. A rendkívül szofisztikált hibrid rendszert egy különleges körmöskapcsolós váltó teszi kerekké, ami az első tengelyre adja át az erőt. Egyelőre nem tudni a hibrid Juke pontos specifikációját, de a Nissan szerint 25%-kal erősebb, mégis 40%-kal üzemanyagtakarékosabb lesz városi környezetben az E-Tech motorral szerelt változat, mint a meglévő 1,0 literes, turbós Juke.

Kombinált fogyasztása az előzetes adatok szerint 5,2 liter/100 km körül alakulhat, ami kombinált ciklusban is 20%-os javulást jelent a háromhengereshez képest. Elérhető lesz e-Pedal üzemmód, és EV mód is, amivel a belvárosi közlekedés 80%-át letudhatja villanyosan, hiszen az 55 km/h-ig képes tisztán elektromosan menni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója