Le Mans
Nem mindenkinek lehet Le Mans-i 24 órás győzelme. Mi több, csak egy meglehetősen szűk kör mondhatja el magáról, hogy megnyerte a világ legnagyobb presztízsű megbízhatósági versenyét. Így hát egyetlen út maradt arra, hogy hozzájussunk az autósport történelem egy pótolhatatlan ereklyéjéhez: meg kell vennünk. Milyen szerencse, hogy épp most küldik kalapács alá egy Audi R15 Le Mans prototípust, ami 2009-ben elsőként épült a Peugeot legyőzésére.
Már a 2000-es évek elején is uralta az Endurance Világbajnokság mezőnyét az Audi, de az igazán nagy áttörést 2006-ban érték el, amikor bemutatkozott TDI motorjuk. Ez volt az első dízelmotor, amit világbajnokságon, hosszútávon is használtak, ráadásul minden bizonnyal a legsikeresebb konstrukció is, ugyanis három éven keresztül verhetetlennek bizonyult. Ekkor érkezett meg a Peugeot, ami lépéskényszerbe sodorba az Audit. Fejlesztettek egy teljesen új, 5,5 literes, V10-es turbódízelt, ami 590 lóerőt teljesített, és a prototípus aerocsomagja is drasztikus változásokon ment keresztül.
Amit most eladásra kínálnak, az a T 101 kódú, tehát a legelső R15, amit építettek. 2008 decemberében tesztelték először, míg az első versenye 2009 március 21-én volt. Azonban ebben az évben nem voltak túl sikeresek, csak a 17-ik helyen értek célba. Úgyhogy az Audi visszavonult a tervezőasztalhoz, és megalkotta az R15 Plus-t, javított aerodinamikával, jobb megbízhatósággal. Ez a bizonyos versenyautó 2010-ben második lett Kínában, Allan McNish-sel és Tom Kristensennel a volán mögött, majd a 2011-es szezon első versenye, a Sebring-i 12 órás után vonult végleg nyugdíjba.
Értesüléseink szerint ez az egyetlen Audi R15, ami privát kézben van. Egyszerűen tényleg nincs több ilyen esély a világon, értéke felbecsülhetetlen. Nem is adtak meg neki árat a Canepa hirdetésben. A legoptimistább számítások szerint is hétjegyű összeget kérhetnek el érte. Euróban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!