Volvo XC90
A nagy Volvo SUV biztonsági arzenálja két világújdonságot is tartalmazni fog: az új baleset elkerülő rendszert, és a kereszteződésben fékező rendszert. Ezek az új berendezések is közelebb viszik a svéd gyártót ahhoz a korábban már ismertetett céljához, hogy 2020-tól kezdve már senki se veszíthesse életét egy új Volvóban.
Az egyik új rendszer azért készült, hogy megvédje az utasokat akkor, ha az XC90-es egy baleset miatt kénytelen lehajtani az útról. A Safe Positioning névre keresztelt rendszer előfeszíti a biztonsági öveket, és az energiaelnyelő kialakítású ülésekkel pedig megvédi a gerincet az esetleges sérülésektől. Az új ülések 33 százalékkal csökkentik a gerincet ért függőleges erőket, amiket az ülés és az ülés váza nyel el. Továbbfejlesztették az ostorcsapás elleni védelmi rendszer is, amely hatékonyabban védi a nyakcsigolyákat a sérülésektől.
A másik világújdonság a kereszteződésben fékező rendszer, amely úgy működik, hogy ha az XC90-es érzékeli, hogy hátulról bele fognak rohanni, akkor szintén megfeszíti az öveket, és bekapcsolja a hátsó lámpákat, hogy figyelmeztesse a mögötte jövő autóst.
A sávtartó asszisztens már a kormányozni is képes, hogy visszaterelje az autót az eredeti sávjába, a fáradtságra figyelmeztető rendszer pedig elirányítja a megfáradt sofőrt a legközelebbi pihenőhelyre. Az ellen is véd a rendszer, hogy egy érkező autó vagy kerékpár útjába kanyarodjunk.
Természetesen a második generációs XC90-esben is megtalálható lesz az elődjéből már ismert borulásgátló rendszer, ami különösen fontos az ilyen magas súlypontú szabadidő-autóknál. A Sor Asszisztens automatizált vezetést tesz lehetővé dugóban araszoláskor, sem a pedálokat, sem a kormányt nem kell ilyenkor a vezetőnek kezelnie. A városi koccanásgátló, a táblafelismerő és a holttér-figyelő rendszer teszi teljessé a kínálatot.