BMW
Az M5 eddigi öt generációja, elöl friss, jubileumi kiadással
A „30 Jahre M5” elnevezésű limitált széria a sima M5-öshöz kapható Competition csomag alapjaira épül. A 4,4 literes, ikerturbós V8-as benzinmotor teljesítményét a turbónyomás növelésével és a motorvezérlő elektronika átírásával 600 lóerőre tornászták fel a mérnökök, ami 40 lóerővel több, mint az alapváltozatban. A nyomaték 20 Nm-re nőtt meg, így összesen már 700 Nm csavarja a kardántengelyt 1500-as és 6000-es fordulatszám között folyamatosan.
Új szoftvert írtak a hétfokozatú duplakuplungos váltónak is, amely ettől még gyorsabban váltja a fokozatokat. A 0-100 km/h gyorsulás ideje 4,3-ról 3,9 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig 320 km/h, ha megrendelik az autóhoz az elektronikus végsebesség korlátozást kiiktató M Driver’s csomagot is. A kocsi fogyasztása nem változott, a gyár a vegyes üzemre továbbra is 9,9 litert ad meg, amit persze a gyakorlatban nehéz lehet reprodukálni.
A jubileumi M5-ös futóművét 10 mm-rel leültették, és a kerékjáratokba 19 helyett 20 colos felniket tettek elöl 265/40-es, hátul 295/40-es gumiabroncsokkal. Közvetlenebbre hangolták az elektromos szervokormányt, külön vezérlő hardvert készítettek a hátsó önzáró differenciálmű számára, és áthangolták a menetstabilizáló rendszert is.
Kívülről az egyedi, matt ezüst fényezésről, az első sárvédőkre helyezett „30 Jahre” emblémákról és a sötétített krómmal bevont hűtőmaszkról, kipufogóról és kilincsekről lehet felismerni a limitált szériát.