Ford Mustang

Kontrolláltan égeti a gumit az új Mustang

2014.04.23.

Az új Ford Mustang csúcsmodelljébe gyárilag beépítik azt a rendszert, amely gyerekjátékká teszi a hajtott kerekek füstté alakítását.

Az ötliteres, 420 lóerős V8-as benzinmotorral szerelt új Ford Mustang GT könnyűszerrel kipörgeti a hátsó kerekeit, a vezetésben viszonylag járatlan sofőröknek azonban gondot jelenthet ilyenkor az autó biztonságos irányítása. Éppen ezért fejlesztette ki a Ford az elektronikus „line lock” rendszert, amely álló helyzetben a menetstabilizáló rendszer segítségével képes a fékekkel megfogni az első kerekeket, hogy a hátsókat könnyű legyen elforgatni.

 

A Ford szerint ez a funkció azoknak jöhet jól, akik gyorsulási versenyeken akarnak részt venni a Mustangjukkal, mivel így könnyen fel lehet melegíteni a gumikat a legjobb tapadást biztosító hőmérsékletre. Korábban ehhez a mutatványhoz meglehetősen komoly vezetési tudás kellett, mert a bal lábbal a féken, a jobbal pedig a gázon kellett állni, és a két pedállal úgy kellett egyensúlyozni, hogy a kocsi nem induljon el. Ez azonban a hátsó fékeket erősen igénybe vette. A másik megoldás egy mechanikus „line lock” rendszer beépítése volt, de a Ford elektronikus rendszere ezt már fölöslegessé teszi. A vásárlóknál talán csak a gumigyártók örülnek jobban a Ford új fejlesztésének.

 

Az oldal fő támogatója