elektromos autó
A Mercedes-Benz B-osztály Electric Drive kívülről szinte ugyanúgy néz ki, mint a hagyományos motorral szerelt változatok, csak annyi a különbség, hogy az első lökhárítókat áttervezték, fényezett védőelemeket tettek a kerékjáratokra, és természetesen elhagyták a kipufogót. Az utóbbit leszámítva valószínűleg a hamarosan megjelenő, modellfrissítés utáni B-osztályon is megjelennek majd az új elemek.
A Mercedes-Benz első szériagyártású elektromos autójának a tömege a padlóba rejtett akkumulátor nagy tömege miatt több mint 300 kilogrammal megnőtt, de a 177 lóerős villanymotornak meg sem kottyan az 1750 kilogrammos kocsi mozgatása: 0-100 km/h sebességre 7,7 másodperc alatt gyorsítja fel a zéró kibocsátású B-osztályt. A végsebesség az elektronikus leszabályozás miatt „csak 161 km/h.
A B-osztály ED elméletileg 200 kilométert tud megtenni egy töltéssel, ami megegyezik a szintén nemrég bemutatott elektromos Volkswagen Golf hatótávolságával. Mivel a Daimler konszern 2009 óta 10 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a kizárólag elektromos autókat gyártó amerikai Tesla Motorsban, nem meglepő, hogy az 28 kilowattórás teljesítményű lítium-ion akkumulátorok beszállítója a kaliforniai cég.
Az elektromos B-osztály hang-generátora 30 km/h alatt a normál motorokat utánzó hangot ad ki, hogy a gyalogosokat ne érje váratlanul az egyébként néma kocsi hirtelen felbukkanása.