hibrid autó

Lendkerekes hibrid rendszert tesztel a Volvo

2014.03.30.

Az új hibrid hajtás olcsóbb az akkumulátorosnál, és 25 százalékkal csökkentheti a fogyasztást.


A Flybrid KERS-nek nevezett lendkerekes hibrid rendszert – amelynek eredetijét a Williams csapat fejlesztette ki a Forma-1-es versenyautója számára, és amelyhez hasonló működik az új londoni buszokban is – jelenleg Angliában és Svédországban teszteli a Volvo. A rendszer 80 lóerővel növeli meg a teljesítményt, és 25 százalékkal csökkenti a fogyasztást abban az S60 prototípusban, amelyet a 2,5 literes, 254 lóerős benzines turbómotorral (T5) szereltek.

A rendszer működése a következő: fékezéskor a mozgási energiát egy szénszálas műanyagból készült, 20 cm átmérőjű és 6 kilogramm tömegű lendkerék mozgása őrzi meg, amely percenként 60 ezres fordulatszámon pörög egy légmentes térben. Ha ezután lenyomják a gázpedált, a lendkerék energiája a hátsó kereket fogja meghajtani egy speciális erőátvitelen keresztül. A lendkerekes rendszer növelheti az összteljesítményt, de arra is használható, hogy csökkentse a hagyományos motor terhelését. Elinduláskor csak a hibrid egység hajt, és egyenletes tempóval történő haladáskor is lehetővé teszi, hogy a benzinmotor leálljon. Fékezéskor is azonnal leáll a benzines.

A lendkerék energiája elegendő ahhoz, hogy rövid távolságon hajtsa az autót, aminek nagy hatása van a fogyasztásra. A kutatásaink azt mutatják, hogy a szabványos európai mérési ciklus szerint vezetve az autózással töltött idő felében le lehet állítani a belső égésű motort.

A fogyasztásban jelentkező előnyök mellett a lendkerekes hibrid rendszer 1,5 másodperccel javítja a gyorsulást 100 km/h sebességre, ráadásul ideiglenes összkerékhajtásúvá válik általa az autó, ami növeli a stabilitást és a gyorsítóképességet csúszós útburkolaton.

 

Az oldal fő támogatója