autósport

Ford diadal a sebringi 12 óráson

2014.03.23.

Az új Ford EcoBoost 3.5 ikerturbós sportkocsi megszerezte első győzelmét az amerikai 12 Órás Sebring Futamon: a szoros fináléval záruló drámai versenyen megszerzett a győzelem a Ford első diadala a Sebringen az 1969-es év óta.

A Ford végzett az első helyen a híres amerikai 12 Órás Sebring Futamon: a márka utoljára 1969-ben aratott itt győzelmet, ám ezúttal egy 3,5 literes, ikerturbós EcoBoost motorral hajtott autó került ki győztesen a verseny történetének egyik legszorosabb fináléjából. Scott Pruett, Memo Rojas és Marino Franchitti mindössze 4,682 másodperces előnnyel száguldott át a célvonalon, miután 291 kört teljesítettek a Ford EcoBoost Riley versenyautó volánja mögött; az új gép a Chip Ganassi Racing színeiben debütált a nagy múltú floridai futamon. A TUDOR United SportsCar Bajnokság második fordulója kifejezetten drámai volt: az első hely 30 alkalommal cserélt gazdát, és egészen az utolsó körig nem lehetett tudni, ki nyeri meg a versenyt.


A Ford Racing igazgatója, Jamie Allison szerint ez a győzelem különösen örömteli, mivel egy sorozatgyártású Ford EcoBoost motorhoz kötődik: „A szó szoros értelmében egy sorozatgyártású egységről van szó. Szóval ezért vagyunk most annyira, de annyira büszkék, hiszen ez a győzelem azt is minősíti, hogy milyen munkát végzünk itt a Fordnál, és hogy a járműveinkben működő technológia képes az első helyre röpíteni egy autót a 12 Órás Sebring Futamon.” – fogalmaz Allison.


A közvetlen üzemanyag-befecskendezéses V6-os erőforrás januárban mutatkozott be a Daytona 24 Órás versenyen, és a 2014-es bajnokság minden futamán rajthoz áll majd. A Ford 1966-ban és 1967-ben a híres GT40 versenygéppel aratott győzelmet a Sebringen, s a második alkalommal a futam történetének legnagyobb előnyével – 12 körrel – szerezte meg az első helyet. Az autó végül a mesterhármast is sikeresen összehozta, hiszen 1969-ben is elsőként száguldott át a célvonalon.

 

Az oldal fő támogatója