vásárlás
A Volvo kutatásai szerint 2013-ban az internetről vásárlók közül 10-ből 6 ember problémákat tapasztalt a házhozszállításban, ráadásul a házhozszállítások során csak minden második esetben vannak otthon a vásárlók. A különböző webshopoknak tavaly az újra kiszállítások körülbelül egymilliárd eurós többletköltséget okoztak, ami mellesleg jelentős szén-dioxid kibocsátással, vagyis környezetszennyezéssel is járt.
A Volvónál most azt találták ki, hogy az autó csomagtartóját kellene használni csomagmegőrzőként, így a futár nem a lakáshoz, hanem az autóhoz szállítaná ki a csomagot. Amikor odaérne, a tulajdonos kapna egy elektronikus értesítést erről a mobiljára vagy a táblagépére a Volvo „On call” telematikai applikációján keresztül. A vásárló egy, az applikáción keresztül küldött elektronikus kulccsal lehetővé tenné a futárnak, hogy az rövid ideig ki tudja nyitni a csomagtartót, és elhelyezze oda az árut. A tulajdonos pontosan meg tudná nézni, hogy mikor nyitották ki, és mikor zárták be a csomagtartót. Ha megtörtént a leszállítás, utána a futárnak adott digitális kulcs nem működne többé.
A rendszert 100 emberrel kezdték tesztelni, az előzetes adatok alapján 86 közülük úgy vélte, hogy a szolgáltatás időt takarított meg neki. Természetesen a „Roam delivery” szolgáltatás csak azokban az országokban működőképes, ahol alacsony a bűnözési ráta, és az emberek megbíznak egymásban.