Detroiti Autószalon
Az egy éve bemutatott Atlas tanulmányautó formáját idézi a Ford F-150 új generációja, amely a Detroiti Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek. Hatalmas jelentőségű az újdonság nem csak a Ford, de az egész Egyesült Államok számára, hiszen az eladási listák alapján a F-150 típus 37 éve a legnépszerűbb pickup, és egyben 32 éve a legnépszerűbb autó is az országban. Nem könnyű feladat leváltani az USA legnépszerűbb autóját, de a Ford mérnökei kitettek magukért, így joggal bízhatnak abban, hogy az új pickup is népszerű lesz. Nem kevesebb mint 16 millió kilométeren keresztül tesztelték a prototípusokat a világ különböző pontjain, hogy meggyőződjenek a megbízhatóságukról.
A legfontosabb változás, hogy a nagyszilárdságú acélból készített létraalváz és a rá épített, alumínium karosszéria miatt a kocsi 318 kilogrammal nyom kevesebbet, mint elődje, ez pedig a fogyasztásra és a menettulajdonságokra is jó hatással van. Négy benzinmotorból áll a választék, ezek között a 2,7-es V6-os EcoBoost turbófeltöltésű, a 3,5 literes V6-osból van turbó és szívó is, az ötliteres V8-asnak viszont nincs szüksége feltöltőre, hogy dinamikusan mozgassa a méretes pickupot. Nemcsak a turbós kisebb motorok, de a start-stop rendszer, a szükség esetén elzáródó hűtőrács-lamellák és az elektromos szervokormány bevezetése is a fogyasztáscsökkentést szolgálta. Minden motorhoz hatfokozatú automataváltót társítanak, az olcsóbb modelleknek csak a hátsó, a drágábbaknak mind a négy kereke hajtott. Az FX4 csomaggal nagyban javítható az F-150 terepjáró képessége, mert ez az extra elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművet, trepniket és terepezésre hangolt lengéscsillapítókat is tartalmaz.
A modern technika a robusztus kinézetű pickupba is beköltözött, amit az elöl hátul LED-es lámpatestek, a 360 fokos kamerarendszer, a 8 colos színes érintőképernyő, a parkolóasszisztens, a radaros tempomat, a holttérfigyelő rendszer, a sávtartó asszisztens és a felfúvódó hátsó biztonsági övek is jeleznek. Tágasabb, jobb minőségű, praktikusabb és kényelmesebb lett az utastér, a gombokat úgy képezték ki, hogy kesztyűben is benyomhatóak legyenek, több konnektort helyeztek el belül, a középkonzolban pedig még egy laptop tartót is kialakítottak.
Könnyebb lett a plató használata, mert már távirányítóval lehet nyitni, zárni és lenyitni is a csillapítottan mozgó hátfalat, alaphelyzetben láthatatlan, lenyitható lépcsőkön lehet felmászni, rámpákat lehet bent elhelyezni, és még egy olyan rugalmas hátfalat is kialakítottak, amellyel a platónál kevéssel hosszabb tárgyak, például motorkerékpárok szállítása is lehetővé válik. Újdonság a „smart trailer tow” modul is, amely képes informálni a vezetőt az utánfutó műszaki hibáiról, így a kiégett izzókról, vagy a lemerült akkumulátorról.