Detroiti Autószalon
A Volvo már korábban bejelentette, hogy az új, Thomas Ingenlath dizájnigazgató által fémjelzett formanyelvet és az új, rugalmasan alakítható SPA padlólemezben rejlő lehetőségeket három tanulmányautóval fogják bemutatni.
Ezek közül az első, a Concept Coupé a 2013 szeptemberében megrendezett Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, a második, a képeken látható Concept XC Coupé pedig a jövő héten nyíló Detroiti Autószalonon lesz először látható.
Nagyon hasonlít egymásra a két tanulmány, de mivel a XC Coupé egy szabadidő-autó, nagyobb a hasmagassága, magasabban húzódik a tetővonala, üveggel együtt nyílik a csomagtérfedele és robusztusabb a megjelenése.
A háromajtós, sportos formájú SUV tanulmány formája már valószínűleg keveset változik addig, amíg végül majd XC90-es válik belőle, azt leszámítva, hogy a szériaautónak biztosan kettővel több ajtaja és hárommal több, azaz hét ülése lesz.
Az orr-rész megjelenését a T-alakú nappali fénnyel ellátott fényszórók, oldalt a kiszélesített kerékjáratok és a 21 colos kerekek, hátul pedig a különlegesen formált, kígyószerűen kanyargó hátsó lámpák uralják a látványt. Csak a hátsó vállak meghagyása és a tetőig felfutó hátsó lámpák utalnak a mostani Volvókra.
Azért kiemelten fontos új XC90 a Volvónak, mert ez lesz az első szériaautójuk, amely már az új SPA padlólemezre épül majd. Később minden új, V40-nél nagyobb Volvo ezt használja majd, mivel rugalmasan alakítható a hossza, a szélessége, a tengelytávja, és hibrid autókhoz is alkalmas.