AMTS
A sportosság kihangsúlyozása érdekében öltöztették fehérbe, pontosabban hűvös gyöngyház fehérbe a Suzuki modelleket és környezetüket, tudtuk meg az esztergomi márka termékfelelősétől az AMTS-en. A kis túlzással akár erőfitogtatásnak is nevezhető installáció azért nem alaptalan, hiszen minden modellből a legerősebb és egyben legsportosabb kivitelt állították piedesztálra.
Kezdjük talán a legfrissebb sportzakóssal, a Vitara 1,4 literes turbósával, melyet legkönnyebben a hűtőrács krómdíszítéséről és a lámpatestben piros kontúrvonalakat viselő fényforrásról ismerhetünk fel. A downsizing jegyében 1,6-ról 1373 köbcentire visszavett hengerűrtartalomból 140 lóerőt csaltak ki a japán mérnökök, ezáltal az új erőforrás literteljesítményével és 5,5 literes vegyes átlagfogyasztásával igencsak felzárkóztatta a márkát. A fentiekhez 4WD és hatfokozatú manuális váltó is párosul, melyekből az előbbi opció létjogosultsága a leginkább megkérdőjelezhető a magyar piacon.
A Swift Sport esetében sajnos nem számolhatunk be hasonló újdonságokról, mint a Vitaránál, ugyanis a 17 hüvelykes kerekeken guruló háromajtósban még a régi szív dobog. Az 1586 köbcentis szívó aggregát 134 lóerőt produkál, ami bőven elég az utcai huncutkozásokhoz, így élettartama - a turbó nélküliségnek köszönhetően – és egyszerűsége révén kedvelt modellé vált az elmúlt évek során a boyracerek körében is.
A közel 200 lóerőt mozgósító Hayabusháról pedig csak szuperlatívuszokban beszélhetünk, hiszen néhány éve (2012-ben) a nyers erőt már olyan biztonságot adó részletekkel is kiegészítettek, mint például a blokkolás-gátló (ABS) és az erősebb, később fáradó Brembo fékek. Ezáltal már nem csak elvetemültek, hanem békés túrázók is előszeretettel ülnek fel a vadászsólyom nyergébe, ugyanakkor a géposztály első 300 km/h-át túllépő motorjaként különleges bánásmódot igényel 1999-es megjelenése óta. Ha a végsebességet és a versenypilótákat is megizzasztó teljesítményt vesszük alapul, az eddigiek közül leginkább a GSX1300 R-nek van helye a sportos standon.
No, meg a DF200 AP jelű, 2867 köbcentis csónakmotornak. A sornégyes 200 lóerős aggregát a Suzukinak egy olyan arcát mutatja be, melyről a közúton közlekedőknek elképzelésük sincs.
Az Opelnél – nem meglepő módon - az Év Autója díjat bezsebelt Astra volt leginkább reflektorfényben, de a háttértáncos Mokka, Adam S és ezek versenysportot űző kiviteleik is méltán kaptak helyet a kiállításon. A bevezetőben említett magyar vonatkozás itt több dolgot is takar, mellyel világhírnevünket öregbítik a körbe zárt villámosok. A kicsiknél a motortérben található új háromhengeres, egyliteres 102 lovas erőforrás, a nagyoknál pedig az egyhatos dízelmotor, vagy a Szalay-Bunkoczi kettős rajtvonalhoz állása adja az apropót arra, hogy büszkék legyünk a rüsselsheimi márka itteni felhozatalára.
A Kiánál pedig az alig három hete debütált Sportage, Optima és a C’eed GT Line verziójával fogadták a látogatókat, stílusosan, egységes tűzpiros színben. A dél-koreaiaktól már megszoktuk, hogy a „power to surprise” szlogenjükhöz híven időről-időre képesek ámulatba ejteni kortól, nemtől és földrésztől függetlenül bárki emberfiát. Ez szerintem itt is megvolt. Legalábbis számomra az Optima mindig is az a modell, ami számomra a szem rágógumijaként, ha valahol megjelenik, nem tudom róla levenni a tekintetem.
A dél-koreai márka magyar vonatkozását a frankfurti központban dolgozó Kovács Miklós formatervező munkájának köszönhetjük
A forma mindent visz. Erre utal, hogy tavaly a Kia gyárak 3 millió legyártott autóval elérték gyártókapacitásuk felső határát, valamint, Magyarországon is átlépték a 4 százalékos piaci részesedést 2015-ben. Az offenzívájuk egyre erősebb, hiszen három további modell megújul még ebben az évben és négy vadonatúj modellel egészül ki a jelenlegi portfolió 2018-ig, szóval, a progresszió és a tempó amit a Kia Motors diktál, elképesztő.
Fentiek tükrében már nem is szükséges részletezni a motorkínálatot, sem pedig a gazdag alapfelszereltséget. Elég tudni, hogy géptető alatti részekre továbbra is 7 év, vagy 150 000 km-re szóló garanciát kínálnak a modelljeikre, ami világszerte egyedülálló.