A Dacia a több évtizedes története során még eddig még sosem gyártott olyan autót, amiben nem volt kuplungpedál. Mostantól azonban a Sandero, a Sandero Stepway, és a Logan MCV is elérhető lesz az ötfokozatú robotizált váltóval, amely felépítését tekintve a manuális váltókhoz áll közel, de a kapcsolást és a kuplungolást az automatika végzi, amely a megszokottól eltérően nem hidraulikus, hanem elektromechanikus. Az új technológiának köszönhetően a váltó gyorsabban és finomabban kapcsol a Renault állítása szerint. Az előválasztó karral a D (Drive), N (Neutral), R (Reverse) és M (Manual) állások közül lehet választani.
Az Easy-R váltót 130 ezer órán át tesztelték próbapadon, mielőtt kiengedték az útra, ahol még 120 ezer kilométeren át nyüstölték. Franciaországban 600 eurós felárat kérnek a robotváltóért, ami 187 ezer forintnak felel meg. Egyelőre csak a 0,9 literes, háromhengeres turbómotorral lehet párosítani, amely az Easy-R váltóval 4,9 litert fogyaszt minden modellben, kivéve a Sandero Stepwayt, amiben 5,1 litert. A szén-dioxid kibocsátások 110, illetve 114 g/km.