per
2009. december 9-én szövetséget kötött egymással a japán és a német autógyár. Osamu Suzuki és Martin Winterkorn kézfogása egy ígéretes szövetség kezdetét jelentette, a Volkswagen megszerezte a Suzuki részvényeinek 19,9 százalékát, a Suzuki pedig 1,5 százalékos tulajrészt szerzett a Volkswagenben. A tervek egy közös kisautó kifejlesztéséről szóltak, s Esztergom is szóba került, ahová több magas rangú VW-vezető is ellátogatott, tanulmányozták a gyártási folyamatot.
Osamu Suzuki és Martin Winterkorn: A Volkswagen-Suzuki szövetség jogi vitába torkollott, az együttműködés zátonyra futott.
Hamar kiderült azonban, hogy a német és a japán vezetési és munkakultúra nem kompatibilis egymással. A felek elhidegültek, 2011-ben a Suzuki kiszállt a Volkswagenből, eladta részvényeit, a németek azonban megtartották.
Több éves jogi vita eredményeként Londonban a döntőbizottság a VW közlése szerint kimondta, hogy a német cég a szerződésben foglaltakhoz hű magatartást tanúsított és kártérítést kérhet. Ugyancsak kimondta azt is, hogy a Suzuki jogszerűen mondta fel a szövetséget.
Vagyis látszólag mindkét fél győztesnek érezheti magát, a Volkswagen kártérítési igények elismerése azonban minden bizonnyal még újabb pereket hoz magával, ha csak peren kívül nem tud a két fél megegyezni.
A Volkswagen Suzuki részvényeinek eladása jelentősen javítja majd a wolfsburgi konszern eredményét és likviditását – írja a hírről beszámoló automobilwoche.