R 1200 GS-sorozat

Téli időben tesztelték az Alpine A290 EV-t, júniusban várható a bemutató

2024.03.13.

A teljesen elektromos kisautó gyártása az év második felében kezdődhet és az A110 után a márka második szabadidős autója lesz.

A Renault Csoport Alpine nevű performansz márkáját nem kell bemutatni, hiszen az évtizedek során rengeteg híres és ikonikus modellt adott az autósportnak, azonban 2017 óta a cég nem adott ki új autót. Ezt változtatja meg az A290 nevű hatchback, amelyet a cég júniusban tervez bemutatni. Nem sokat tudni róla, eddig csak kémfotókon lehetett látni, most azonban téli körülmények között is tesztelték a modellt, így néhány új fotó is napvilágot látott a teljesen elektromos autóról. Természetesen az Alpine nem árusítja ki mindenét, így az autó továbbra is be van brukolva, így nem sokat lehet látni a külső dizájnból az alakon kívül.

Azt persze lehet tudni, hogy az autó az új Renault 5-ös sportosabb változata. Az 5-öst egyébként hamarosan mutatják be a Genfi Autószalonon 26-án, de az A290-re még várni kell pár hónapot. A modell koncepcióváltozatát egyébként tavaly júniusban mutatta be a Renault és a bejelentésük szerint az A110-es sportkupé mellé szánják az Alpine palettáján, miután a márkát bővíteni akarják. Ennek során a két autó mellé egy harmadik is érkezik majd 2025-ben: a GT nevű kompakt crossover, majd 2026-ban az A110 kap új arculatot és egy roadster verziót, 2027-2028-ban pedig egy 2+2 ajtós kupé, az A310 is várható lesz, valamint még leglalább két közép- és nagyméretű modell is érkezik.

Ebből látszik, hogy az Alpine és a Renault igencsak belehúz a gyártásba, ami annak is köszönhető, hogy az A110-es modellt pozitívan fogadták és az érkező A290-est is nagy elvárásokkal figyeli a az autóipar. Az A290-ről egyelőre csak néhány adatot lehet tudni, az Alpine hétfőn közölte őket, a képekkel együtt: a modell 3,99 méter hosszú, 1,82 méter széles és 1,52 méter magas lesz, tengelytávja pedig 2,53 méter lesz. Árakról nem mondtak semmit, de a specifikációk kapcsán elmondták, hogy a Renault 5-öshöz képest - aminek 40 vagy 52 kWórás motorvariációi lesznek - sokkal erősebb motorra lehet számítani. A testvérmodellhez hasonlóan az A290 is az AmpR Small platformjára épül.

Az 5-ös Renault-hoz képest szélesebb lesz az autó és a keréknyomtáv is nagyobb lesz, emellett sokkal aerodinamikusabb formát is kap. Az A290-et Douai-ban fogják gyártani, azaz nem a Renault 5 mellett épül majd, amit Dieppe-ben raknak össze. Bár a performansz kisautók piaca igen tömött, a MINI, a Fiat Új 500-as Abarth verziója és a Volkswagen Csoport Cuprájának Urban Rebel nevű autója is riválisa lesz az A290-nek, a Renault bízik abban, hogy könnyen fel tudják majd venni a versenyt.

Képek forrása: Alpine

Forrás: 
Automotive News Europe

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..
2024.05.19
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2024.05.19
2009. január 31. óta a Porsche Múzeum aktívan és modern módon mutatja be a márka történetét és....
2024.05.19
Hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett....
2024.05.19
Ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vádat a Veszprémi Járási Ügyészség....
2024.05.19
A M1RA versenyzője, Bucsi Attila emberfelettit nyújtott a TCR Eastern Europe túraautó-bajnokság....
2024.05.19
- Hajóbaleset történt szombat éjjel a Dunán, Verőce közelében, a balesetben ketten meghaltak, három....