Forma 1

Ha tehetné, lefűrészelné a glóriát Toto Wolff

2017.12.25.

A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff legszívesebben lefűrészelné a glóriát a versenyautókról, hiszen továbbra sem barátkozott meg annak kinézetével. Ami a gyakorlati dolgokat illeti, a legnagyobb fejtörést szerinte is rendszer súlya jelenti majd.

A glória az első pillanatok óta megosztja a csapatokat, a versenyzőket és a szurkolókat is, az FIA viszont 2018-tól kezdődően kötelezővé tette annak használatát a biztonság javítására hivatkozva. A megítélése ettől nem sokat javult, sőt a mérnökök többsége afféle szükséges rosszként tekint rá, hiszen a bevezetése miatt több változtatást is végre kell hajtani az autókon.



A legtöbb ellenérzést viszont továbbra is a fejvédő kinézete okozza. Legutóbb például a megoldást kitaláló Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff adott hangot nemtetszésének. „Ez egy rettenetes elem” – panaszkodott az ESPN-nek. „Ott volt egy darab a csapatmegbeszélésen, és jól szemügyre vettük. Egy nagydarab fém, ami roppant nehéz, és teljesen idegennek tűnik. Ha megtehetném, én legszívesebben lefűrészelném az autóról” – tette hozzá.

- Persze gondolnunk kell a versenyzők biztonságára, és ha ennek az eszköznek a segítségével életeket menthetünk, akkor bizonyon fel kell tennünk az autóra. A jövőben pedig talán egy a glóriánál szebb megoldást is találunk majd. Az aerodinamikai fejlesztések szempontjából nem túl zavaró ez a megoldás, és a probléma mindenki számára egyforma lesz – magyarázta.



Wolff utóbbi kijelentésével csak megerősítette az utóbbi időben nyilatkozó mérnökök véleményét, akik, miután többen aggódtak amiatt, hogy a glória komoly hatást gyakorol majd az autók aerodinamikájára kiemelték, nem ez lesz a legfőbb probléma. Hanem az eszköz súlya. Az FIA például 5 kilogrammal emelte meg az autók minimumsúlyát az eszköz bevezetése miatt.

A valós súlynövekedés azonban ennél magasabb lesz. „Az összes rögzítőnek és alkatrésznek köszönhetően nagyjából 10 kilogrammos növekedéssel számolunk” – fogalmazott az osztrák (becslése nincs messze a Force India szakembereinek becslésétől: ők 12 kilogrammos gyarapodásról beszéltek). „Ráadásul mindez az autó egyik legmagasabb pontján, szóval a tömegközéppont feljebb kerül, amit kompenzálnunk kell valahogy. Szóval, csak a baj van ezzel” – zárta gondolatát.



Forrás: m4sport.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Két személygépjármű frontálisan ütközött szerda este a 47-es számú főút 212-es....
2025.12.24
Fabrice Cambolive szeretné, hogy a Savane 4X4 koncepcióból valós modellt csináljanak a Renault 4-es....
2025.12.24
A jövő évi nyári menetrendben heti háromszor közlekedik a török és a magyar főváros között a Wizz....
2025.12.24
Mikor láthatjuk utakon az első újkori Jaguar modellt és miért éppen ebbe az irányba mentek el a....
2025.12.24
Az Európai Unió nagysebességű vasúti hálózat kiépítésével, valamint a légi és a vízi közlekedésben....
2025.12.24
A Kia Seltos a gyártó egyik legnépszerűbb autója és a crossover jövőre Európában is kapható lesz. ..
2025.12.24
Baleset miatt megállították az M5-ös autópálya forgalmát Örkény térségében, a Budapest felé vezető....
2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....