Mercedes C-osztály

Bemutatkozott a Mercedes-AMG C63 kupé

2015.08.23.

A kétajtós C-osztály után egy héttel a sportváltozatról is lerántották a leplet.

A C-osztály kupéjához hasonlóan az AMG által kezelésbe vett C63 kupé is bemutatkozik a szeptemberi Frankfurti Autószalonon. Ahogy várható volt, sokkal agresszívebb lett a sportváltozat megjelenése, mint a gyengébb C-osztályos kupéké: hatalmas légbeömlők jelentek meg a lökhárítókon, AMG- logót tettek a hűtőmaszkra, a hátsó lökhárítóba diffúzort építettek, az alumínium motorháztetőn pedig megjelent a powerdome-nak hívott nevű púp.

Hátul egy diszkrét szpojler termel leszorítóerőt, a kipufogógázok pedig négy vaskos csövön át távoznak. Csak a tető, az ajtók és a csomagtérfedél egyezik meg a normál kupééval, a többi elem egyedi. A sárvédőket például elöl 64, hátul 66 mm-rel kiszélesítették, mert a nyomtávok és a felni átmérők is megnőttek.

Ahogy a négyajós C63 esetében, úgy a kupénál is az AMG kézzel épített négyliteres, bitrubó V8-as motorja gondoskodik a hajtásról. A C63-ban 476, a C63 S-ben 510 lóerőt ad le a motor, a maximális nyomaték 650, illetve 700 Nm. A motor ereje az AMG hétfokozatú automatikus váltóján keresztül jut el a hátsó kerekekhez.

Természetesen a változtatható csillapítású adaptív futómű és a fék (felárért karbon-kerámia) képességeit is a motor erejéhez igazították, a hátsó tengelyen a nyomtávot és a kerékdőlést is megnövelték, és beépítettek egy önzáró differenciálművet is. Utóbbi az S változatnál elektronikus vezérlésű, és csak ez a verzió kap folyadékkal töltött motortartó bakokat is. A C63 kupé 1725 kilogrammot nyom a mérlegen, ami 70 kilogrammal több a szívómotoros előd tömegénél, a gyarapodás a megnövelt külső méreteknek köszönhető.

A C63 kereken 4, a C 63 S 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a 250 km/h-ban imitált végsebességet mindkét verziónál 290 km/h-ra lehet emelni az AMG Vezetői csomag megvásárlásával. Mindkét változat átlagfogyasztása 8,6 liter, ami jelentősen jobb az előd 12 literes értékénél.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.12
Fotókon kevésbé, élőben viszont remekül működik a Suzuki Vitara új orra, pláne a nagyobb hátsó....
2025.01.12
Meglepő rekordokat produkált 2024-ben is a biztosítási piac a Netrisk saját adatain alapuló....
2025.01.12
Tavaly közlekedett a legtöbb vonat Utasellátó szolgáltatással, amit összesen csaknem 1 millió utas....
2025.01.12
A Felsőszentiván-dűlői vasúti átjárónál van szükség tűzoltói beavatkozásra – írta a....
2025.01.12
Az Árpád úton, az Újpest-központ metrómegálló közelében karambolozott két autó – jelentette az....
2025.01.12
Fázós sofőröknek hoztunk pár tippet Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában, hogyan lehet....
2025.01.12
A bajor prémiumgyártó mintegy negyven év után cseréli le régi aeroakusztikai szélcsatornáját. ..
2025.01.12
A világ legjobb női autóját minden évben megszavazó WWCOTY (Women's Worldwide Car of the Year)....
2025.01.12
A BYD szédületes tempót diktál Brazíliában, tavaly megnégyszerezte az eladásait, és ezzel a dél-....
2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....