járműgyártás

A Porsche leállt az olcsó belépőmodell fejlesztésével

2014.12.21.

A stuttgarti gyártó bejelentette, hogy nem készíti el a 718-as kódjelű nyitott kétülésest.

Már régóta keringtek hírek arról, hogy a Porsche lefelé tervezi bővíteni a palettáját egy olyan belépő modellel, ami a Mazda MX-5-ösnek jeletene konkurenciát. A kis roadstert új fejlesztésű négyhengeres motorok hajtották volna, turbófeltöltéssel. Először 2010-ben készültek kémfotók a kis Porschéről, ami után a márka akkori igazgatója, Matthias Müller be is vallotta, hogy dolgoznak egy belépőmodellen, ami az 550 Spyder modern kori változata lehetne.

A pletykák már a kocsi nevét is tudni vélték, ami a márka versenyhagyományai miatt 718-as lett volna. Eredetileg az volt a terv, hogy az autó némileg más formatervvel más márkák kínálatában, így a Volkswagenében és az Audiéban is megjelent volna, ami gazdaságossá tette volna a kifejlesztést és a gyártást. Az Audi fejlesztette volna ki a középmotoros, alumínium-acél karosszériát, a négykarikás prémiummárka R4 néven mutatta volna be az autót. Azonban az Audi és a Volkswagen is már korábban bejelentette, hogy nem készíti el a sportautót, ezért a Porsche változat megvalósulásának az esélye is jelentősen lecsökkent.

Wolfgang Harz, a Porsche kutatás-fejlesztési igazgatója nemrég egy interjúban ezt meg is erősítette, amikor elárulta, hogy a gyártó letett a nép-Porsche elkészítéséről. „Leállítottuk a projektet. Jelenleg már van egy nagyon jó belépő modellünk, a Boxster, és nem látunk okot arra, hogy készítsünk egy ennél kisebb autót. A Porschénak exkluzívnak kell maradnia, egy ilyen márka nem hajthat arra, hogy minél több autót adjon el olcsó volumen modellekből. A Boxster a tökéletes belépési pont” – nyilatkozta.

A 718-asba tervezett négyhengeres bokszermotorok a Boxsterben és a Caymanban azért megjelennek a 2015-ös modellfrissítés után, a legerősebb változat állítólag 400 lóerős lesz.

 

Az oldal fő támogatója