robottechnika
A fejlett kommunikációs robotot az Audi amerikai részlege mutatta be azzal a céllal, hogy megkönnyítse a márkaszervizekben dolgozó szerelőknek a hiba azonosítását és elhárítását. Az ART nevű (Audi Robotic Telepresence) robot tulajdonképpen egy mozgó videótelefonnak is felfogható, mivel kép és hangkapcsolatot létesít a márkaszerviz és az importőri technikai bázis között. Az Audi szerint az eszközzel úgy szerelhetnek autót a szerelők, mintha ott állna mellettük a technikai szakértő.
A távirányítós robot működés közben az operátor arcát mutatja a képernyőn. Van csőkamerája és egy kézikamerája is, amelyek segítségével a szerelő még a nehezen hozzáférhető helyeket is meg tudja mutatni a szakértőnek, akár több ezer kilométer távolságból is.
Az ART-ot úgy terveztük, hogy a szerelők és az ügyfelek igényeit is szem előtt tartottuk – nyilatkozta Brian Stockton, az Audi America technikai igazgatója. „Az eszköz a szerelőknek lehetőséget ad arra, hogy értékes párbeszédet folytassanak az Audi America szakértőivel, ami nem csak a szolgáltatás sebességén és minőségén fog javítani, de általánosan egy magasabb szintű élményt jelent majd az autótulajdonosoknak is” – tette hozzá.
Az Audi 100 márkakereskedésbe szállítana a robotokból, 18-ban már a próbaüzemben tesztelik a rendszert.