kínai piac
A Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC), amelyben fele-fele arányban van francia és kínai tőke, évente 150.000 autó gyártását tervezi. Márciusban indul a termelés, a Kadjarból készítenek majd SUV-okat a kínai piacra.
Fotó: Renault
A wuhani gyárban kétezer ember dolgozik, s az évi 150 ezres kapacitást igény esetén akár a duplájára is növelni tudják.
A késői start ellenére a Renault-nak vannak komoly növekedési lehetőségei Kínában – fogalmazott Hu Xindong, a vegyesvállalat alelnöke.
Optimizmusát arra alapozta, hogy a SUV-ok nagyon kedveltek Kínában, részarányuk eléri a harminc százalékot. E szegmens előretörését jelzi, hogy a világ legnagyobb piacon tavaly 53 százalékkal növekedett a SUV-ok értékesítési mutatója.
A Renault 1999-ben lépett autóival a Kínai piacra, s jelenleg 125 Renault márkakereskedés van Kína-szerte, amelyek márciustól már a helyben gyártott autókat is árulják.