CES kiállítás

A ZF bemutatta a fűtött biztonsági öveket: csatolja be magát és vezessen még többet

2023.03.11.

Az e-autók esetében a téli fűtés helyes megválasztása döntő fontosságú az utolsó kilométeres hatótávolság szempontjából. A ZF most egy opciót ad hozzá.

Takarékos: a biztonsági övek és a kormánykerék fűtésének köszönhetően a fűtés kikapcsolható.

Kellemes belső klíma és mégis a lehető legnagyobb hatótávolság: ez a kombináció sok elektromos autó vezetője számára jelent problémát. Végül is a kellemes meleg a fagypont alatti hőmérsékleten sok energiába kerül. A ZF fűtött biztonsági öv pontosan itt lép a képbe: a testhez közeli meleg érzetet nyújt - és energiát takarít meg. A ZF a Las Vegas-i CES-en (2023. január 5-8.) mutatta be az innovációt.

A fűtőszalag négy 3,3 centiméter széles és 1,43 méter hosszú fűtőszálból áll, amelyek két párhuzamos fűtőkörré kapcsolódnak össze. A mintegy 1,3 milliméteres övszalag vastagsága csak minimálisan különbözik a fűtetlen biztonsági övekétől; a viselési kényelem és a működés azonos.

Becsatolni, bekapcsolni, elindulni - és ezután már elég gyorsan megy: a ZF ígérete szerint az övek két percen belül mínusz ötről 40 fokra melegednek, és kellemesen egyenletes meleget biztosítanak ott, ahol pihennek. Az ülés-, öv- és kormánykerékfűtéssel kombinálva a fejlesztők szerint jelentősen csökkenthető az energiaigényes belső légkondicionálás. Ez akár 15 százalékos hatótávnövelést is lehetővé tesz. És mindezt anélkül, hogy az utasok védelme sérülne.

ZF fűtött biztonsági öv

A ZF két másik előnyére is rámutat az innovációjának: a biztonsági öv magától értetődően elérhető - ez biztosítja, hogy a fűtés mindig elérhető legyen a biztonsági övön keresztül. És: a test melege miatt a vastag télikabát feleslegessé válik. Az eredmény: az öv közelebb fekszik a testhez, pontosabban rögzít és jobban véd ütközés esetén. A ZF egyelőre nem nyilatkozik a sorozatgyártásra kész fűtési rendszer költségeiről.

Egyébként a has fölött elhelyezett fűtődrótok ötlete nem teljesen új. A Ford 2018-ban már szabadalmaztatott egy hasonló fejlesztést. A Mercedes pedig egy évvel később egy kísérleti biztonsági járműben mutatta be a fűtött övszíjat.

Cs.A.-Ő.P.

Cikkünk megírását az InterCars támogatta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.20
Nagy Norbert újabb győzelmet aratott a hegyi Európa-bajnokság 5-ös kategóriájában: a címvédő....
2024.05.20
Ismét elindult vasárnap Texasból a Blue Origin űrturistákat szállító kapszulája. ..
2024.05.20
Egy nagyszerű, humoros sztorikkal tűzdelt cikket olvashatunk arról, amikor Szentgyörgyi Albert....
2024.05.20
Már inkább az áldozatok kereséséről szól a kiterjedt kutatás a Dunán - mondta a Pest Vármegyei....
2024.05.20
Egy hajnali ütközés miatt vált járhatatlanná az érintett sztrádaszakasz a rendőrség jelentése....
2024.05.20
Megújuló forrásokból származó elektromosságot használva akár 62%-kal is csökkenthető az....
2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..