Genfi Autószalon
A Genfi Autószalonon mutatkozik be a vadonatúj Peugeot 108-as, amely a 107-est váltja a francia márka kínálatában. Gyártója szerint a 108-as lesz a legkönnyebb és a leghatékonyabb autó a miniautók kategóriájában, mikor 2014 júliusában megkezdik az értékesítését. Formája tökéletesen illik az új 308-assal elkezdett új formanyelvbe, főleg az orr-rész dizájnja hasonlít a kompakt modellére. A hátsó ajtó az elődhöz hasonlóan csak üvegből áll. Újdonság a kabrió változat bevezetése, a nyitható tető vászonból készül, szélessége 80 centiméter, hossza 76 centiméter.
A 3,47 méter hosszú 108-as tömege mindössze 840 kilogramm, ezért nem csak kisebb, de könnyebb is valamivel, mint a tegnap bemutatott új Renault Twingo. A kis Peugeot három- és ötajtós karosszériával, és kétféle háromhengeres benzinmotorral lesz kapható: a gyengébb az elődből ismert egyliteres, 68 lóerős VTi, az erősebb pedig a PSA új motorcsaládjába tartozó 1,2 literes, 82 lóerős VTi. Ötfokozatú kézi és ötfokozatú robotizált automataváltóval lehet majd rendelni az autót. Dízelmotor nincs, mivel túl drága lett volna egy Euro 6-os normákat teljesítő erőforrás egy ekkora autóba.
A 108-as belsejét a Peugeot nem mutatja meg a Genfi Autószalonra időzített világpremierig, de azt ígérik, hogy a minősége a prémiumautókat fogja idézni. A jobban felszerelt változatok 7 colos érintőképernyőt, kulcs nélküli rendszert, automatikus világítást és tolatókamerát is kapnak. A MirrorLink nevű program lehetővé teszi, hogy az androidos, iOS-es vagy blackburry-s okostelefonokat az érintőképernyőn keresztül kezeljék, de amikor mozog az autó, csak a navigációs rendszer és néhány meghatározott applikáció használható. A fedélzeti infotainment rendszeren a Peugeot saját internetes rádiója is fogható.
A Peugeot 108-ast és ikertestvéreit, a hamarosan bemutatkozó új Citroën C1-est és Toyota Aygót az elődökhöz hasonlóan a csehországi Kolinban gyártják majd.