Volvo XC90

A Volvo új korszakának első modellje az új XC90

2014.08.28.

Hakan Samuelsson vezérigazgató szerint új korszak köszönt be a kínai tulajdonban lévő Volvónál az XC90 bemutatásával. A svédek új hétszemélyes szabadidő-autója kizárólag kétliteres, négyhengeres motorokkal lesz kapható jövő tavasztól.

Az új Volvo XC90 kétséget kizáróan az egyik legfontosabb modell a svédek palettáján, 2002-ben bemutatott elődje volt az első hétszemélyes nagy szabadidő-autó Európában. Az új modellről már több információt megosztott a Volvo, de a képekkel egészen idáig adós maradt.

„Ezek a napok cégünk történetének legfontosabb napjai közé tartoznak” – nyilatkozta Hakan Samuelsson, a Volvo elnöke az XC90 bemutatóján. „Nem csak egy új autót mutatunk be, hanem a márkánk jövőjét is. A mai nap egy új korszak kezdete a cégünknek. Az XC90 kövezi ki az utat az elkövetkezendő években érkező izgalmas új modelljeink számára” – tette hozzá.

Az új XC90 tervezését teljesen tiszta lappal kezdték a svédek, ez az első modelljük, amely már a kínai Geely tulajdonában mutatnak be, és az első olyan is, amely már az új, modulárisan alakítható SPA padlólemezen nyugszik. Később minden, a V40-esnél nagyobb Volvo erre épül majd a szedánoktól a kombikon át a többi szabadidő-autóig.

A kocsi friss dizájnja csak halványan emlékeztet az elődre, a jellegzetes formájú fényszórókat a Volvo szerint Thor kalapácsa ihlette. Élesebb lett a váll-vonal, a hűtőmaszk karakteresebb, a motorháztető formázottabb. Később ennek a formanyelvnek a szellemében készül majd minden új Volvo is. Kifejezetten nagy üvegfelületekkel könnyíti meg a Volvo a kilátást a járműből, az amerikai rapperek nagy örömére akár 22 colos könnyűfém felniket is lehet majd rendelni. Elődjéhez hasonlóan az új XC90 is szériában hét üléssel készül, a harmadik sorban legfeljebb 170 centiméter magas utasok férnek el kényelmesen a gyártó szerint. Érdekeség, hogy az olcsóbb változatokban hátul helytakarékos laprugós felfüggesztést alkalmaz a Volvo.

Fontos változás, hogy kizárólag kétliteres, négyhengeres motorokkal lesz kapható a kocsi az üzemanyag-takarékosság elősegítése miatt. Több hajtásláncot jelentette be: a szimpla turbós D4 dízel 190 lóerős, a dupla turbós D5 dízel 222 lóerős, a turbós benzines T5 254 lóerős, a turbós-kompresszoros benzines T6-os 320 lóerős. A csúcsmodell a 400 lóerős, T8 nevű konnektoros hibrid lesz, amelyben a T6 benzinmotornak egy 80 lóerős villanymotor is besegít a hajtásba. A villanymotor a hátsó kerekeket fogja hajtani, és képes önállóan is mozgatni az XC90-est. Minden változathoz széria a nyolcfokozatú automataváltó.

A biztonság tekintetében is az élvonalba tartozik a svéd SUV, ez lesz például az első autó a világon, ami automatikusan képes megállni, ha egy forgalmas útra úgy hajtanak ki vele, hogy ott jönnek szembe, de a kocsi érzékeli az út szélét és lassú tempónál önálló vezetésre is képes. A többi biztonsági fejlesztésről a korábbi cikkünkben már részletesen írtunk.

Nagyon kevés gomb lesz a luxusszintű belső térben, a legtöbb funkciót, akár a hátsó ülések ledöntését is a 8 colos érintőképernyőn keresztül lehet vezérelni. Analóg helyett digitális, szabadon konfigurálható műszerfalat kapott az XC90, és megjelent az Apple telefonok újgenerációs integrációs lehetősége, egy új fejlesztésű navigációs rendszer (HERE) és az Ericsson által biztosított felhő szolgáltatás is. Említést érdemel a váltó kristályüvegből formázott előválasztó karja, ami a svéd Orrefors cég munkája. Az 1400 wattos, 19 hangszórós csúcs hifit a Bowers & Wilkins cég készítette.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Több tízezer Volkswagent és Skodát hívnak vissza Oroszországban azzal az indokkal, hogy az....
2025.01.10
A Datahouse adatai szerint 2024-ben 146 ezer 393 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2025.01.10
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.10
Meghúzta a kocsija oldalát? Vagy valaki pusztán „brahiból” összekarcolta az autóját egy kulccsal?....
2025.01.10
Egy moldovai állampolgárságú férfit gyanúsít a rendőrség annak a vasárnapi balesetnek az okozásával....
2025.01.10
Az új autóban debütál a Volvo következő generációs SPA3 modulja, amely a vállalat eddigi....
2025.01.10
Csökkentek a Mercedes-Benz eladásai tavaly, elsősorban a mintegy negyedével kevesebb eladott....
2025.01.10
Túl vagyunk az Év Autója-szavazáson, megvan a 2025-ös nyertes, úgy hívják: Renault 5. És persze a....
2025.01.10
Az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító, úgynevezett DiscoverEU-programja keretében....
2025.01.10
A VDA logisztikai bizottságának elnöke, Simon Motter, a Volkswagen Group Logistics vezetője....