kilométeróra

Vizsgálja a járműnyilvántartás kibővítését az NFM

2014.09.11.

– A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) vizsgálja a központi járműnyilvántartás adatainak bővítési lehetőségét, a fejlesztésről azonban csak a költség-haszon elemzés alapján dönt, legkorábban jövőre, mivel egy ilyen rendszer működtetésének költség- és időigénye az így nyerhető információk hasznosságához képest aránytalanul nagy lehet – válaszolta a tárca az MTI kérdésére.

Hazai autós szervezetek a tavaly bevezetett kilométeróra-nyilvántartási rendszer továbbfejlesztését, egy egységes központi járműtörténeti adatbázis bevezetését szorgalmazzák. Javaslatuk célja, hogy a használt járműveket vásárlók számára referencia adatbázis álljon rendelkezésre, amelyből lekérdezhetők a gépjárművek jellemző adatai. A fejlesztési tárca felidézte: a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) által vezetett járműnyilvántartás 2013. január 1-jétől tartalmazza a gépjárművek időszakos vizsgálata során rögzített kilométeróra-állásokat.


Mivel az időszakos vizsgálatot általában kétévente kell elvégeztetni, sok autónak még egyetlen ilyen adata sincs a rendszerben, és nagyon kevés gépkocsiról érhető el több, a tényleges futásteljesítmény alakulását visszakövethetővé tevő adat. A törvényi szabályozás alapján végzett adatrögzítés akkor tudja betölteni a funkcióját, ha az információk hosszabb időszakra hozzáférhetőek lesznek, akár a jármű teljes életét végigkísérik majd – hangsúlyozta az NFM.

A vevők számára mindenképpen hasznos, ha egy adásvétel előtt hiteles információhoz juthatnak a gépkocsi előéletéről. Tájékoztatásukat szolgálja első lépésként a kilométeróra-állás rendszeres rögzítése a járműnyilvántartásban, amelyet a későbbiekben a biztosítási események és az érdemi javítások dokumentálása követhet – írta válaszában az NFM.

Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra is a tárca, hogy a minden üzemeltetési körülményre kiterjedő járműtörténeti nyilvántartás létrehozásának, működtetésének költség- és időigénye az így nyerhető információk hasznosságához képest aránytalanul nagy lehet. A további fejlesztések tartalmáról tehát csak minden részletre kiterjedő költség-haszon elemzés alapján lehet megalapozottan dönteni. A fejlesztési tárca vizsgálja a jogszabályok módosításának szóba jöhető lehetőségeit. Az NFM legkorábban az idei év végén befejeződő munka eredményeként teheti majd meg javaslatát a kormánynak – áll a minisztérium MTI-nek adott írásos válaszában. +

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....