közlekedésbiztonság

Vissza az alapokhoz

2021.07.19.

„Úgy közlekedj, mintha a számodra legfontosabbak lennének körülötted!” Az Autós Nagykoalíció népszerű figyelemfelhívó-oktató programsorozatában az alapvető szabályok betartására emlékezteti a járművezetőket.

„A rutin, meg az évek”, mondogatjuk pestiesen, miközben nem is gondolunk arra, hogy a berögződések, a „tegnap sem jött senki” hozzáállás káros is lehet. Ráadásul a hőség beköszöntével tompulnak érzékek, nőhet a reakcióidő, ami mind-mind ellenünk, illetve saját és mások biztonsága ellen dolgozik az utakon. Júliusi figyelemfelhívó közleményünk a vezetéstechnikai és szabálykövetési alapokról szól.

Piros = Tilos!

Minden KRESZ tanfolyamon unalomig ismétlik a régi rigmust, de nem alaptalanul teszik. A rendőrség, vagy az úrvezetők autóiba épített kamerák felvételeit nézve se szeri, se száma azoknak az eseteknek, amikor autós társaink a jelzőlámpa piros jelzése ellenére áthajtanak a kereszteződésen, vagy akár a vasúti átjárón és ez érvényes a kerékpárosokra és a gyalogosra is!

Amikor egy ilyen manőverből baleset történik, akkor már mindegy, hogy siettünk, vagy elvakított nap, esetleg a telefonnal, vagy a rádióval babráltunk. Erősítsük meg magunkban ezt az ökölszabályt és a piros lámpa, vagy piros táblák láttán inkább lassítsunk, szükség esetén álljunk meg, hogy még véletlenül se vétsünk az alapszabály ellen!

Követési távolság

Milyen jó lenne, ha a lámpánál rajtoló sor úgy indulna el, mint a vonat, akkor sokkal többen átférnénk a zöldön! Csakhogy a közúti járműveknek muszáj követési távolságot tartani, ráadásul minél nagyobb a megengedett sebesség annál nagyobbat. Segítségképpen: lakott területen kívül, ha méterben mérve a km/h-ban kifejezett sebességünk felét megtartjuk, már biztonságban vagyunk!

A követési távolság a közúti biztonság alapköve. A megfelelő távolságtartás biztosít ugyanis időt a sofőröknek, hogy időben reagálhassanak a váratlan helyzetekre. Érdemes az autópályákon néhány perc figyelmet szentelni a követési távolság betartását segítő útszakaszokon a felfestésekre, ha nem látunk 2 jelet a következő autóig, akkor túl közel vagyunk.

Jobbra tarts

A jobbra tartási kötelezettségről leginkább az autópályán való közlekedéskor beszélhetünk, bármelyik párhuzamos közlekedésre alkalmas útszakaszon is alkalmazni kell. Tudjuk, egy háromsávos autópályán kényelmes és a legkevesebb manőverezést igényli, ha folyamatosan a középső sávban haladunk, de ne felejtsük el, hogy ezzel a magatartással nem csak bosszanthatjuk a gyorsabban haladni szándékozókat, de adott esetben veszélyhelyzetet is teremthetünk!

Jó utat és balesetmentes közlekedést kívánunk!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..
2024.05.19
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2024.05.19
2009. január 31. óta a Porsche Múzeum aktívan és modern módon mutatja be a márka történetét és....
2024.05.19
Hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett....
2024.05.19
Ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vádat a Veszprémi Járási Ügyészség....
2024.05.19
A M1RA versenyzője, Bucsi Attila emberfelettit nyújtott a TCR Eastern Europe túraautó-bajnokság....
2024.05.19
- Hajóbaleset történt szombat éjjel a Dunán, Verőce közelében, a balesetben ketten meghaltak, három....