BMW
autoszektor.hu: Az imént már szóba hozta, hogy a BMW nálunk is élenjár az e-autók forgalmazásában. Milyen infrastrukturális beruházásokat és ösztönző intézkedéseket várnak el a kormánytól a környezetbarát e-autózás elterjesztése érdekében?
B. D.: A Jedlik Ányos programban a kormány már megfogalmazta, hogyan, milyen ütemterv szerint kívánják fejleszteni az elektromos gyorstöltőállomások hálózatát az országban, köztük az autópályák mentén. Bízom benne, hogy a kinyilatkoztatásokat tettek is követik majd. Fontos kívánalom, hogy egységes keretrendszerbe foglalják az e-autók jogi szabályait, ami talán e folyamat legkönnyebb része. Ám nélkülözhetetlennek tartjuk valamilyen vásárlásösztönző rendszer bevezetését is, mivel a vevőket ugyan vonzza az alternatív mobilizáció, de az ilyen négykerekűek ára ma még magasabb a hagyományosokénál, vagyis szükség van állami szubvenciókra. Norvégiában és Franciaországban kocsinként 10 ezer euróval támogatják az elektromosok vásárlását, Németországban pedig az állam 4, illetve 3 ezer eurót nyújt az e-autók és a plug in hibridek vevőinek. Ez bőkezű ösztönzés, valóban beindíthatja a piacot. Itt Magyarországon előrelépésnek tartom, hogy eltörölték az e-autók regisztrációs adóját, zöld rendszámával pedig ingyenesen lehet parkolni a fizetős helyeken. Mindemellett csak bízni tudok abban, hogy egyszer majd a magyar e-autósok is megkapják azt a támogatást, mint mondjuk a németek.
autoszektor.hu: Így legyen, de hadd evezzek át egy egészen más témára. Úgy mondják, hogy a BMW a sportos, dinamikus sofőrök autója. Viszont az is szemet szúró, hogy a BMW-sek között az átlagosnál több az erőszakos, agresszív vezető. Nem gondolja, hogy ez sokakban ellenszenvet kelt, rossz fényt vet a márkára?
B. D.: A BMW egy olyan márka, amely páratlan vezetési élményt ígér. És ez nem csak a sebesség mámoráról, hanem sokkal inkább a vezetés öröméről szól. Ha valaki beül egy BMW volánja mögé, még egy közlekedési dugóban araszolva, vagy a garázsa előtt, álló helyzetben a motor duruzsolását hallgatva is élvezetesnek találhatja kocsiját. Szóval én csak azt akarom hangsúlyozni, hogy a vezetési élménynek semmi köze a közúti agresszivitáshoz. A közvélemény bizonyára a BMW népszerűsége miatt is könnyebben észreveszi a szabályszegőket. És hát hároméves budapesti tartózkodás után azért megjegyezem, hogy az erőszakos stílus nemcsak a mi márkánk némely autósára jellemző. Minden autómárka vezetői között akadnak olyanok, akik törvény felett állónak érzik magukat. Mindemellett én jócskán tudok sorolni olyan eseteket is, amikor a BMW-s úriember módjára viselkedik: még akkor is átengedi maga előtt az úttesten átkelő gyalogost, ha ott nincs is zebra. Abban is biztos vagyok, hogy az i3-as tulajdonosok esetében aligha találkozik felelőtlen sebességőrültekkel, mert e környezettudatos modell filozófiája teljességgel ellentmond ennek.
autoszektor:hu: A BMW idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját, és nemrég közreadták jelentésüket, hogyan gondolják a következő száz esztendőt. Ön mit tart a holnap legnagyobb kihívásának?
B. D.: A BMW már eddig is élen járt az innovációban, képes volt újra meg újra megújulni, hogy a legjobbat nyújtsa ügyfeleinek. Minden autógyár számára kihívás, hogy a technológiai versenyfutás tempója egyre gyorsul, az új műszaki vívmányok megvalósításához hatalmas beruházásokra és kemény munkára van szükség. E folyamatot illusztrálja, hogy a BMW nemrég bejelentette: 2021-re, tehát röpke fél évtized múlva előáll a teljesen önvezető modelljével. Ám van még egy nagy kihívás, amit szem előtt kell tartanunk. Mi azt ígérjük vásárlóinknak, hogy a jövőben is a legjobb egyéni és egyúttal fenntartható mobilitást kínáljuk. És itt nem csupán szűkebb értelemben az autókra és motorkerékpárokra gondolok. A jövő mobilitása is átalakul, finomodik, létfontosságú szolgáltatás lesz. Olyan ez, mint a szabadság, senkit sem lehet ettől megfosztani.
Pályaív
Baudouin Denis három éve áll a BMW Magyarország élén. A francia állampolgárságú ügyvezető igazgató a párizsi Európai Üzleti Főiskola marketing és kommunikációs szakán szerezte diplomáját. 1991-ben csatlakozott a BMW-hez, pályafutását a francia leányvállalat marketing részlegén kezdte. Később különböző posztokat töltött be a müncheni központban, majd a cég színeiben a Fülöp-szigeteken és Belgiumban. 2009-ben visszatért Párizsba, ahol a BMW franciaországi marketingvezetőjévé lépett elő.
A 48 éves cégvezető irányítása alatt a müncheni cégcsoport itt Magyarországon tovább növelte forgalmát: a BMW hivatalos márkakereskedői tavaly összesen 2015 személyautót értékesítettek, ami az előző évhez viszonyítva a piaci átlagot messze meghaladóan 21 százalékos növekedésnek felel meg.
Baudouin Denis nős, négy gyermeke van, ha ideje engedi, hobbijának a fényképezésnek hódol. Mindemellett elkötelezett BMW-s, rajong cégének modelljeiért – tűnt ki portálunknak adott interjújából. Igaz, első autója még egy Peugeot volt (ami még mindig megvan), de mint fogalmazta: szerencsésnek tartja magát, hogy egy 730d xDrive típust hajt, mivel ez a luxuslimuzin 15 innovációs világszabadalmával az egész autóipar számár mérceként szolgál. Arra a kérdésre, hogy a konkurensek modelljei közül melyik tetszik neki legjobban a cégvezető diplomatikusan úgy válaszolt, hogy sok jó autó van, de egyet sem tudna megnevezni, legfeljebb csak a Minit tartja említésre méltónak.
HEIMER GYÖRGY