Toyota Motor Company

Végleges: nem gyárt több dízel személyautót a Toyota

2018.03.08.

Hivatalosan is megerősítették, hogy a Toyota megkezdi dízel személyautóinak kivezetését az európai piacról. A vállalat a jövőben hibrid és más zöld hajtásláncokra koncentrál.

Amikor egyik legfontosabb modellújdonságát 2016 végén dízelmotor nélkül vezette be az európai piacon, sokan kételkedtek a Toyota szemléletének helyességében. Mostanra kiderült, hogy a C-HR nagyon is jól boldogul dízelmentes palettájával, Európa-szerte ötből négyen (Magyarországon hárman) hibrid hajtáslánccal választják a városi szabadidőjárművet.

Ezen felbuzdulva a Genfi Autószalonon hivatalosan bemutatott, vadonatúj alsó-középkategóriás Toyota Auris szintén hátat fordít a dízeltechnológiának. A modell háromtagú motorpalettáján egy benzines turbómotor, valamint két hibrid, a Priusból ismert, 122 lóerős alapverzió és egy vadonatúj fejlesztésű, határozottan sportos, 180 lóerős hajtáslánc szerepel.

Ez azonban csak a kezdet: a Toyota bejelentette, hogy még az idén megtisztítja modellkínálatát a dízelektől nemcsak az Európai Unió piacain, de az olyan fontos nemzeti piacokon is, mint Törökország vagy Oroszország, ahol egyébként a Toyota jelentős gyártókapacitással bír. Lesznek olyan piacok is, ahol már áprilistól hiába keresnek dízelmotoros modellt a vásárlók.

Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe vezérigazgatója úgy fogalmazott: azért vezetik ki a dízeleket, mert a márka ügyfelei egész egyszerűen nem akarnak dízel modelleket vásárolni. Ennek legkiválóbb példája a Toyota RAV4: a hagyományos dízelpárti kompakt szabadidőjármű-piacot második éve vezető modell tavalyi eladásaiból 52 százalékkal részesedett a hibrid verzió!

A márka európai vásárlóinak már 2017-ben is kevesebb, mint tíz százaléka választott dízelmotort, egyes piacokon ennél is rosszabb (illetve környezetvédelmi és egészségügyi szempontból jobb) az arány: Nagy-Britanniában tavaly hét százalék, idén januárban pedig csupán 4,5 százalék volt a dízelek részesedése a Toyota eladásaiból.

Ezzel szemben a hibridek iránti érdeklődés soha nem látott mértékben (2016 és 2017 között 38 százalékkal!) nő; a benzin-elektromos hajtástechnológia tavaly a Toyota európai eladásainak 41 százalékát (406.000 darab) tette ki.

A döntés csak a személyautó-választékot érinti; a haszonjárművek (Toyota Hilux és Proace), illetve a Land Cruiser terepjárócsalád tagjai továbbra is megvásárolhatók lesznek dízelmotorral.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.05
Egy autó mindkét utasa meghalt abban a balesetben, amely az M2-es autóúton történt egy....
2025.04.05
Új kétéltűt kap a cseh tűzoltó- és mentőszolgálat: rendkívüli képeségekkel megáldott, földőn-vizen....
2025.04.05
Felfüggeszti az Egyesült Államokba irányuló exportját a Jaguar Land Rover (JLR) brit autóipari....
2025.04.05
Indiából érkezett a Balaton északi fővárosába az eVitara. Egyetlen darabként képviseli még a Suzuki....
2025.04.05
Meghibásodott a biztosítóberendezés Bicske és Herceghalom között, a helyreállításig a győri....
2025.04.05
Aki odafigyel az utakon, újra és újra észreveheti, hogy vannak, akik téli gumikkal felszerelt....
2025.04.05
Sokszor Teslák megrongálásáig fajuló, komoly indulatok forrnak a Tesla és vezetője, Elon Musk körül....
2025.04.05
A BMW Group és a Londoni Szimfonikus Zenekar június 15-én érkezik a Trafalgar térre. A koncert....
2025.04.05
A kínai autógyártó óriás új zhengzhoui gyártóüzeme 130 km²-en terül el, és lényegében egy város,....
2025.04.05
Az Egyesült Államok elnökének kereskedelmi háborúja következményekkel jár a Stellantis....