üzemanyagcella
Japánban mutatta be a Honda a legújabb üzemanyagcellás tanulmányautóját, amelyet nem túl fantáziadúsan FCV névre kereszteltek. A Honda szerint ennek az autónak a szériaérett változata váltja majd le a márka jelenlegi üzemanyagcellás modelljét, az FCX Clarity-t.
Az FCV a hidrogén és az oxigén reakciójából termel áramot, a kipufogójából ezért csak ártalmatlan vízpára távozik. Elődjéhez képest 60 százalékkal növelik meg az új tervezésű üzemanyagcella egységnyi teljesítményét, miközben a cella mérete harmadával csökkent.
A 100 kW-os legnagyobb teljesítmény a legtöbb forgalmi szituációban elegendő dinamizmust kölcsönöz majd a kocsinak, a 70 MPa nyomáson üzemelő hidrogéntank mérete 700 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. Az elektromos autókhoz képest a másik nagy előny az, hogy egy tankolás mindössze 3 percet vesz igénybe, alig többet, mint a hagyományos autók esetében.
A Honda kifejlesztett egy eszközt, amelyet az autóhoz csatlakoztatva bárhol azonnal egy mobil áramfejlesztővé változtatható az FCV, a maximálisan nyerhető áramteljesítmény 9 kW. Így például balesetek, környezeti katasztrófák környezetében is jól lehetne használni, de akár mobil színpadok energiaellátását is meg lehet oldani vele.
Az FCV Conceptből kifejlesztett sorozatgyártású autó 2016 tavaszától lesz kapható Japánban, mielőtt Észak-Amerikában és Európában is elérhetővé válik.