Detroiti Autószalon
A Detroiti Autószalonon mutatkozott be az új Subaru WRX STi, amely a szintén nagyon friss „mezei” WRX-nél 37 lóerővel erősebb és 43 Nm-rel nyomatékosabb. A kihegyezett változatot nem a WRX új kétliterese, hanem a régi, 2,5 literes turbós bokszermotor hajtja, melynek teljesítménye 305 lóerő, legnagyobb nyomatéka 393 Nm. A WRX-től eltérően a WRX STi-hez csak hatfokozatú, rövid kapcsolási utakkal dolgozó kézi váltót kínálnak, fokozatmentes automatát nem.
A nagyszilárdságú acélok és a stratégiai fontosság pontok megerősítése miatt a kocsi karosszériája merevebb lett, ami jót tett a kormányreakcióknak. Persze magát a kormányt is közvetlenebbé tették, a WRX 2,8-ával szemben csak 2,5-öt fordul ütközéstől ütközésig. Alumíniumból készül a motorháztető, hogy könnyítse a kocsit és javítsa a súlyelosztást, a töltőlevegő hűtő nyílását az eddigieknél jobban benyomták, hogy ne zavarja a vezetőt a kilátásban.
Az elődhöz hasonlóan az Si-Drive rendszerrel három fokozatban – Intelligent, Sport és Sport Sharp – állítható a gázpedál érzékenysége és a motorvezérlés hangolása. Sokat fejlődött a szimmetrikus összkerékhajtás, már középen is egy mechanikus differenciálmű található, amely alaphelyzetben a nyomaték 59 százalékát küldi a hátsó tengelyre, de háromféle automatikus, és hatféle manuális beállítást is lehetővé tesz, melyekkel a vezetési stílushoz és az útviszonyokhoz lehet beállítani az nyomatékelosztást. Nemcsak középen, elöl és hátul is van egy-egy önzáró differenciálmű, elöl ráadásul a Torque Vectoring rendszer még az ívbelső első kerekek enyhe megfékezésével is segíti a semlegesebb kanyarvételt. Ez a funkció csak a teljesen bekapcsolt és a „traction” állásban lévő menetstabilizáló rendszernél működik, teljesen kikapcsolttal nem.
Az elődjénél 25 mm-rel hosszabb tengelytávú, ezért tágasabb WRX STi 18 colos, aranyszínű BBS felniken gördül, és természetesen a régi ralis sikerekre utaló kék fényezéssel is kapható. Kizárólag a hagyományos, négyajtós karosszériával kapható, a csomagtartóján természetesen ott van az STi-k védjegyének számító hatalmas hátsó szárny.