Forma-1

Todt szerint a Ferrarinak fájna a kiszállás

2017.11.28.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt úgy érzi, a kiszállás fájdalmas lenne a Ferrari számára, ha a vörösök egyszer valóra váltanák fenyegetésüket, és tényleg búcsút intenének a királykategóriának.

Az olasz gyár a múltban több alkalommal is kijátszotta a „kiszálláskártyát”, ha egy szabályváltoztatás nem nyerte el a tetszését, a vezetőség pedig rendre igyekezett kompromisszumot találni, hiszen semmiképpen sem szerette volna elveszíteni a patinás gyártót. A Ferrari vezetői legutóbb a 2021-es motortervek ismertetésekor hintették el, ha nem tetszik nekik a választott irány, távozhatnak…



Az elnök, Sergio Marchionne elsősorban az alkatrészek egységesítése ellen kelt ki, mondván nem szeretne egy nemzetközi NASCAR-ban versenyezni. A tervek egyébként a Mercedes és a Renault tetszését sem nyerték el, ők azonban nem mentek olyan messzire, mint a vörösök.

A korábbi kétoldalú megállapodások értelmében 2020-ig egyik gyár sem távozhat az F1-ből, az azt követő időszakkal kapcsolatban viszont még nem született egyezség, vagyis 2021-ben szabadon távozhatnak. Az FIA első embere, Jean Todt, aki korábban hosszú ideig a Ferrari csapatvezetőjeként dolgozott, és volt meghatározó szerepe az istálló 2000-től 2004-ig tartó egyeduralmában, a fenyegetés kapcsán elmondta, csak remélni tudja, hogy a vörösök nem hagyják el a kategóriát.



A távozás ugyanis (túl azon, hogy a Forma–1 is veszítene) nekik is fájdalmas volna. - Attól tartok, hogy a Mercedes vagy a Ferrari távozni fog. Ez az ő döntésük. Egyértelmű, hogy senkit sem akarunk elveszíteni, a Ferrari pedig egy ikonikus márka. Az összes F1-es bajnokságban részt vettek, a kategória megalkotása óta, szóval nem szeretném, hogy távozzanak – nyilatkozta.

- Nem vagyok biztos abban, hogy jól járnának, ha elhagynák a Forma–1-et. A Ferrari számára ugyanis az utcai autózás mellett mindig nagyon fontosak voltak a versenyek is. Szóval, szerintem fájdalmas lenne számukra, ha nem szerepelhetnének a Forma–1-ben. De ez már nem az én felelősségem – magyarázta a francia szakember, majd zárásként hozzátette, a Ferrari 1981 óta meglévő vétójogának (amivel több szabályváltoztatást is megakadályoztak már) megtartásáról továbbra is tárgyalnak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.01
Svájcban a vadászpilóták az ország nyugati részén fekvő egyik autópályán gyakorolják a vészhelyzeti....
2024.06.01
40 millió fontra szokták értékelni Rodger Dudding kollekcióját, de a valóságban valószínűleg ennél....
2024.05.31
Gyakran halljuk, hogy az ügyfélélmény az autókereskedésekben az utóbbi években jelentősen átalakult....
2024.05.31
Az Autós Nagykoalíció (ANK) hatodik alkalommal hirdeti meg az Év Magyar Autója díjakat. Nagy....
2024.05.31
Az új közlekedési rendszer bevezetése közelebb lehet a vártnál.   ..
2024.05.31
A VivaTech technológiai kiállítást idén május végén rendezték meg Párizsban. A technológiai....
2024.05.31
A Skoda magyarországi importőre jóvoltából idén is kijutottam a jégkorong-világbajnokságra, amelyet....
2024.05.31
- Már több mint egymillió jegyvásárlás történt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) digitális....
2024.05.31
- Ismét olajat talált a Mol a közép-magyarországi Vecsésen - tette közzé a vállalat a Budapesti....
2024.05.31
- Három felnőtt súlyos, két felnőtt és három gyermek pedig könnyebb sérüléseket szenvedett, amikor....