Sportautók

A sportautózás ára? Van olyan piac, ahol 40 millió is lehet egy GR Yaris

2024.03.01.

Noha adtak némi időt az autógyártóknak az Euro 7 puhításával, az élvezetes autózás elérhetetlensége egyre inkább a nyakunkon van, ahogy ez a példa is mutatja.

Még mindig egyfajta utópiának hangzik, hogy elérkezik majd az idő, amikor a sportautók megfizethetetlenek lesznek, belsőégésű motoros autókat pedig kizárólag versenypályákon fogunk majd tudni hajtani, mert mindenhonnan kitiltják őket a károsanyag-kibocsátásuk és zajhatásuk miatt. Ha eredeti formájában valósult volna meg az Euro 7 norma, akkor ez már a nem is olyan távoli jövő lenne, de szerencsére a döntéshozók puhítottak valamelyest a szabályokon, így még várat magára ez a jövő – legalábbis Európa nagy részén. Vannak azonban piacok, ahol már ma is beleszól egy autó árazásába annak CO2 kibocsátása.

Egy furcsa jelenségre lett figyelmes a Carscoops magazin csapata a Toyota GR Yaris kapcsán, ami hiába egy aprócska hot hatch, mégis akár 40 millió forintba is kerülhet a csúcsváltozata Franciaországban, ami – erősen limitált homologizációs autó ide vagy oda – rengeteg pénz egy ilyen tudású és ekkora autóért. A GR Yaris eleve magas árcédulával rendelkezik Franciaországban, hiszen a kéziváltós 17,2 millió forint, míg az automata további egy millióval drágább. Ez még rendben is lenne egy ennyire különleges autónál, de a kéziváltós károsanyag-kibocsátása 190 gramm/kilométer, míg az automatáé ennél is több: 210 g/km. Ezzel pedig a legmagasabb CO2 adóosztályokba kerülnek.

Ez a kéziváltós GR Yaris esetén 45 990 eurós felárat, míg az automata esetén mintegy 60 000 eurós felárat jelent, így utóbbi esetében már négy számjegyű lesz az autó vásárlási értéke. Mint azt a Toyota France megerősítette a Carscoopsnak, az emissziós adatok még csak előzetes kalkulációk és nem a véglegesek. A pontos számok csak júniusban fognak befutni, de szerették volna megnyitni az előrendelést az autóra, ami csakhamar el fog fogyni, ugyanis mindössze 300 darabot szánnak a francia piacnak. Korábban ráadásul az autó értékének felét nem haladhatta meg a CO2 alapján kiszabott adó, de 2024 január elsejétől ezt is eltörölte a francia kormány. Így Franciaországban már valóság, ami valószínűleg máshová is átgyűrűzhet majd, miszerint egy magas károsanyag-kibocsátású autó szinte megfizethetetlen lesz, még Yaris méretben is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.20
Megújuló forrásokból származó elektromosságot használva akár 62%-kal is csökkenthető az....
2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..
2024.05.19
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2024.05.19
2009. január 31. óta a Porsche Múzeum aktívan és modern módon mutatja be a márka történetét és....
2024.05.19
Hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett....
2024.05.19
Ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vádat a Veszprémi Járási Ügyészség....
2024.05.19
A M1RA versenyzője, Bucsi Attila emberfelettit nyújtott a TCR Eastern Europe túraautó-bajnokság....