Scania

A Scania sorra dönti meg az üzemanyag-fogyasztási rekordokat

2014.04.28.

Az elmúlt évek folyamán a teherjárművek gyártói számára a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a 2013. végén életbe lépő károsanyag-kibocsátási norma előírásainak megfeleljenek. A Scania a versenytársainál korábban mutatta be működőképes, járműbe szerelt, a szabályozással összhangban levő motorját. Jelenleg a svéd gyártó kínálatában 18 féle Euro 6 motor szerepel, amelyek bármilyen alkalmazásra megfelelnek, illetve amelyek a különféle nemzetközi teszteken sorozatosan üzemanyag-fogyasztási rekordokat érnek el.

„Az Euro 6 norma az egész iparágnak komoly kihívást jelentett.” – mondta Joel Granath, a Scania tehergépkocsik gyártásáért felelős igazgatója. „Sokan a fogyasztás és a technológiai komplexitás növekedését várták. De most már a tényekre támaszkodhatunk. Például tavaly év végén egy Scania Streamline G 410 40 tonnás félpótkocsis szerelvényként két vitathatatlan rekordot is felállított a német és francia szakújságírók által elvégzett teszteken. Az újságírók szerint egy hasonló szerelvény – károsanyag-kibocsátási osztálytól függetlenül – sem teljesítette a Münchentől északra található tesztutat* nem sokkal több, mint 24 literes átlagfogyasztással.”

 

Az Euro 6-tal kapcsolatos korábbi félelmek alaptalannak bizonyultak. Annak ellenére, hogy mind a Scania, mind versenytársai termékválasztékában már tavaly ősszel szerepeltek az Euro 6 autók, az ügyfelek még inkább az elérhető Euro 5-ös járműveket választották.

 „Ügyfeleink erős versenykörnyezetben dolgoznak, így érthető, hogy inkább a biztonságot preferálják az ismeretlen helyett. De aki a Scania Euro 6-ot választja, az már egy bevált technológiát kap.” – hangsúlyozta Granath úr. „A Scania három évvel ezelőtt mutatta be Euro 6-os motorjainak első generációját. Ma már ügyfeleink üzemeltetési adatai jelentik a bizonyítékot arra, hogy a Scania a fejlesztés során helyes irányba indult el.”

 

Joel Granath kiemelte a Scania alternatív üzemanyaggal működő Euro 6 motorjainak széles választékát. „Jelenleg 11 dízel motorunk, két gázüzemű és öt 100 %-ban biodízellel működő Euro 6-os motorunk van. Bármilyen felhasználási terület igényeinek megfelelő motort tudunk kínálni. Különösen a Scania Streamline-nal elért kis fogyasztási értékekre vagyok büszke. A 13 literes 410 lóerős, csak SCR rendszerrel működő motorunk minden várakozást felülmúlt. A motor és annak teljesítménye tipikus példája a Scania azon törekvéseinek, hogy ügyfelei üzemeltetési költségeit mérsékelje.”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.29
Nem megnyugtatóak a keddi közlekedési baleseti statisztikák, amelyeket az Országos Rendőr-....
2024.05.29
A magyarázat már-már banális, mégis kevesen tudják a választ.   ..
2024.05.28
Áprilisban a DataHouse adatai szerint mintegy 80 900 személygépkocsi cserélt gazdát, 21 százalékkal....
2024.05.28
Múzeumi darabokat idéző klasszikus műveket mutatnak be a Mester tanítványai. ..
2024.05.28
Ketten meghaltak, amikor frontálisan ütközött két autó a 48-as főúton, Haláp és Vámospércs között....
2024.05.28
Az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) vizsgálatot idított Waymo vállalat ötödik....
2024.05.28
Farkas Kevin megtörte a jeget, és megszerezte első pontjait a 2024-es szezonban Le Mans-ban, a Red....
2024.05.28
Hazánkban is bemutatkozott a Suzuki Swift negyedik generációja. A teljesen új modell az elődök....
2024.05.28
A 67-es főút Látrány elkerülő szakaszának bővítése keretében átadott több mint 10 kilométeres....
2024.05.28
Véget ért egy jókora dugókkal járó munka, mostantól az autósok és a gyalogosok is örülhetnek. ..