elektromobilitás

A Rheinmetall Kölnnel és a TankE-vel elindítja az első projektet a közutak szegélyköves töltőinfrastruktúrájának telepítésére

2023.08.05.

A projekt célja a Rheinmetall szegélyköves töltők beépítése és kísérleti tesztelése a város két különböző részén, hogy igazolja azok elfogadottságát, valamint urbanisztikai és dizájnbeli előnyeit. A város nemrég írt alá egy erre vonatkozó szándéknyilatkozatot. A kísérleti projekt a tervek szerint idén nyáron kezdődik.

 

A töltő elektronikájának a járdaszegélykőbe való integrálása de facto "töltőoszloppá" teszi azt, bár a kapcsolódó korlátozások nélkül.

A töltőinfrastruktúra kulcsszerepet játszik az elektromobilitásra való átállásban. A német kormány ambiciózus célkitűzése, miszerint 2030-ra 15 millió elektromos járművet kell forgalomba helyezni, csak akkor érhető el, ha a töltőkapacitás lépést tart az ország bővülő e-jármű parkjával, mivel a jövőben sokkal több olyan embernek kell majd átállnia az e-mobilitásra, akik nem rendelkeznek magánparkolóhelyekkel és töltőállomásokkal. Becslések szerint Németországban 2030-ra mintegy egymillió nyilvános töltőállomásra lesz szükség.

Ez a szükségszerűség ütközik azzal, hogy a városi területeken nincs elegendő hely a könnyen hozzáférhető nyilvános töltőállomások gyors, rugalmasan méretezhető és alacsony költségű telepítésére. Ezzel szemben a Rheinmetall által kifejlesztett megoldás intelligens módon használja ki a meglévő városi infrastruktúrát, miközben azonos szintű töltési teljesítményt biztosít, és a járdaszegélyeket gyakorlatilag töltőoszlopokká alakítja át. Ugyanígy, ez a rendkívül robusztus megoldás gyakorlatilag bárhol telepíthető városi környezetben, és ezáltal skálázhatóvá is válik.

Az eddigi megbeszélések alapján számos egyedi előnyt látunk itt a meglévő töltőrendszerekhez képest, ami lehetőséget teremt a mobilitás forradalmának sikeres alakítására.

— Ascan Egerer, Köln mobilitásért felelős tanácsnoka

A rendszert szigorú tesztelésnek vetették alá, mielőtt a közterületen történő első felhasználását a közelgő kísérleti projekt keretében megkezdték volna.

A TankE GmbH a RheinEnergie AG leányvállalata. Átfogó szolgáltatási palettát kínál a töltőinfrastruktúra tervezéséhez, kiépítéséhez és üzemeltetéséhez. Piaca ipari és kereskedelmi ügyfeleket, járműflotta-üzemeltetőket, az ingatlanszektort, valamint önkormányzatokat és közműveket foglal magában.

 

Cs.A.-Ő.P.

Cikkünk megírását az InterCars támogatta.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.01
A Rába Járműipari Holding Nyrt. 2024 első negyedévében 191 millió forint nettó veszteséget ért el a....
2024.06.01
Az új SUV heves vitákat generált.   ..
2024.06.01
1899. június 1-jén alapította meg kilenc tekintélyes olasz férfiú a torinói Caffé Burello....
2024.06.01
Különleges vezetéstechnikai képzésnek adott otthont a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ (ROKK....
2024.06.01
Az uniós szabályozás ellehetetleníti az ikonikus autókat – panaszkodnak a gyártók. Ezúttal a....
2024.06.01
Két autó között akart előre furakodni, de nem jött össze a kockázatos manőver. ..
2024.06.01
A Kirchhoff Hungaria Kft. beruházáshoz 920 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott. ..
2024.06.01
Több európai országban tizenhárom gyanúsítottat állítottak elő csalás, okmányhamisítás és pénzmosás....
2024.06.01
A japán cég 26 milliárd forintos beruházásának nem csak helyi, és nem is csak magyar, hanem komoly....
2024.06.01
Jól indult sokaknak az év Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára.....