Bugatti
Megosztó külseje és kiugróan magasra pozícionált ára miatt a milliárdosok játékaként. Mindezek ellenére vitathatatlan, hogy a Bugatti Veyron hamar feljutott az autómítoszok klubjába. Az általa felállított (és azóta többek között a Koenigsegg által is megdöntött) rekordok miatt egy ideig a Veyron volt a világ legerősebb valamint leggyorsabb autója (1001-1200 LE, 431 km/h végsebesség). Jogosan következik ebből, hogy az egyik legdrágább modell is volt: indulóára egy millió euró volt, adó nélkül (körülbelül 300 millió forint).
De a Veyron több mint extrém adatok halmaza: a Veyron életre keltette a Második Világháború után eltűnt elődjét, mely az exkluzivitás non-plus ultráját jelentette az akkori időkben. Feltámasztása mögött részben a Volkswagen csoport volt.
A Versailles-ban megrendezett kiállításon a közönség számára most lesz először újra megtekinthető az a koncepcióautó, amit 1999-ben Tokióban a Pierre Veyron emlékére elnevezett csodaautó elődjeként bemutattak. Habár a kinézete nagyon hasonlít a ma ismert Veyron-ra, a koncepció ezzel szemben 18 hengeres 6,3 literes motorral rendelkezett. Teljesítménye 555 lóerő volt, 650 Nm-es nyomatékkal. Ezek az adatok ma már átlagosnak számítanak a GT autóknál, ám a Bugatti Veyron bizony többet jelentett egy izomautónál.