Bemutató

A Porsche bemutatja a Panamera két új E-Hybrid változatát

2024.02.26.

A Porsche kibővíti a Panamera modellkínálatát az új 4 E-Hybrid és 4S E-Hybrid változatokkal. Az új konnektoros hibrid modellek lenyűgöző gyorsulást, kivételes menetdinamikát és erőteljes elektromos teljesítményt nyújtanak: tisztán elektromos hatótávjuk elérheti a 96 kilométert.

Fotók: Porsche

A Porsche tovább bővíti az új Panamera limuzin hajtáslánci kínálatát. Az E-Performance stratégia részeként a Panamera 4 E-Hybrid és a Panamera 4S E-Hybrid azonnali hatállyal bővíti a kínálatot a Porsche válaszaként a hatékony és dinamikus E-Hybrid hajtásláncok iránti kiemelkedő keresletre. A Panamera így már a különösen fejlett konnektoros hibrid technológia négyféle változatát teszi elérhetővé az ügyfelek számára.



Hajtáslánc: optimalizált hibrid teljesítmény

A Panamera 4 E-Hybrid különösen hatékony és sokoldalú. Az erőteljes gyorsulás jegyében a Porsche az új E-Hybrid rendszert az alaposan átdolgozott, 2,9 literes V6-os biturbó benzinmotorral kombinálta, amely 304 lóerős teljesítményre képes. A rendszerteljesítmény 470 lóerő (346 kW), a maximális nyomaték pedig 650 Nm. Mindez álló helyzetből 4,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra a Panamerát, a modell végsebessége pedig 280 km/h. A Panamera 4 E-Hybrid tisztán elektromos hatótávja 96 kilométerre nőtt a WLTP ciklus szerint (EAER városi).



A Panamera 4S E-Hybrid még erőteljesebb hangsúlyt fektet a menetdinamikára és a folyamatos, erőteljes teljesítményleadásra a legfelső fordulatszám-tartományban. A 2,9 literes, biturbó hathengeres itt már 353 lóerős. A rendszerteljesítmény 544 lóerő (400 kW), a maximális nyomaték pedig 750 Nm. Mindez a Panamera 4S E-Hybrid változatot csupán 3,7 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/h-ra, a modell végsebessége pedig 290 km/h.





Az előző generációhoz viszonyítva az összes Panamera E-Hybrid modell nagyobb elektromos hatótávolságot és gyorsabb töltési sebességet kínál jobb gázreakció és menetdinamika mellett, szinte minden tekintetben. Bruttó 25,9 kWh-s kapacitásával az új nagyfeszültségű akkumulátor körülbelül 45 százalékkal nagyobb, miközben hasonló méretű. Ennek ellenére az új 11 kW-os fedélzeti AC töltő két óra 39 percre rövidíti a töltési időt. A teljesen új elektromotor 190 lóerős teljesítményével és 450 Nm forgatónyomatékával jelentősen erősebb, mint elődje. A PDK váltó házába integrált elhelyezkedése fokozza a hatékonyságot és csökkenti a tömeget. A belső rotoros kialakítása 50 százalékkal csökkenti az ellenállását, ami gyorsítja a válaszreakciókat. Az akár 88 kW-os rekuperációs teljesítménnyel az elektromotor jelentősen hozzájárul a Panamera E-Hybrid modellek megnövelt hatótávolságához.



E-Hybrid vezetési üzemmódok optimalizált stratégiával

A négy optimalizált E-Hybrid-specifikus vezetési üzemmód, valamint a továbbfejlesztett Sport és Sport Plus üzemmódok tovább növelik az E-Hybrid modellek hatékonyságát.



A járművek mindig tisztán elektromos módban indulnak. Ha az akkumulátor töltöttsége egy bizonyos minimum érték alatt van, a rendszer automatikusan Hybrid Auto módra kapcsol, amely az aktuális vezetési állapot függvényében változtatja a rendszer működését. Hybrid Auto üzemmód esetén a rendszer a navigáció aktív célravezetése esetén tovább optimalizálja a rendszer erőforrásait a hatékony működés érdekében. Így például maximalizálja a lakott területen elektromos hajtással megtett útszakaszt, az autó és a navigáció információit egyaránt felhasználva a fogyasztás csökkentésére.



Az E-Hold üzemmód az akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét tartja, míg az E-Charge mód képes a belső égésű motor használatával az akkumulátor akár 80 százalékra történő feltöltésére lakott területen kívül és 55 km/h-s sebesség felett, miközben a Panamera ilyenkor is kihasználja a hibrid működés hatékonyságát a városi forgalomban. Sport és Sport Plus üzemmódokban az akkumulátor töltöttségi szintjét a rendszer 20 és 30 százalék közé csökkenti (a korábbi 30-80 százalékkal ellentétben), ami tovább növeli a hatékonyságot a teljesítmény feláldozása nélkül.



E-Hybrid modellek innovatív aktív futóművel

A Porsche az új Panamera minden változatát alapfelszereltségként adaptív, kétkamrás légrugózással és kétszelepes lengéscsillapítókkal rendelkező Porsche Active Suspension Management (PASM) rendszerrel szállítja. Az innovatív Porsche Active Ride aktív futómű az E-Hybrid modellekhez is elérhető. Az újdonság tovább optimalizált tapadást és kanyarképességeket nyújt, fokozott kényelemmel együtt.



A különleges megoldás esetében minden egyes kétszelepes technológiával rendelkező lengéscsillapítót egy elektronikusan vezérelt hidraulikus szivattyú működtet, amelyet 400 V-os elektromos rendszer táplál. Mindez aktívan képes a be- és kirugózási értékeket minden egyes keréknél változtatni, így tökéletesen elnyeli az úthibák és egyenetlenségek által okozott mozgásokat és mindig vízszintesen tartja a karosszériát a dinamikus manőverek során is. A lengéscsillapítók 13 Hz-cen működnek, vagyis másodpercenként 13-szor képesek módosítani a beállításaikat, vagyis villámgyorsan reagálnak a különböző vezetési és útviszonyokra. A technológia lehetővé teszi a karosszéria oldalsó és hosszirányú dőlésének kompenzálását, illetve ki- és beszálláskor képes a karosszéria megemelésére.



Sportos részletek és kibővített alapfelszereltség

Az új Panamera minden változata atletikus, friss formatervvel rendelkezik. Szemből az átformált, alapfelszereltségként mátrix LED-es fényszórókkal rendelkező lámpák és a kiegészítő, vízszintes légbeömlők uralják a képet. Hátulról a folyamatos fényív és a keret nélküli hátsó ablak emeli ki az új Panamerát. Az oldalnézetet az ezüst díszítőbetét erősíti.



A Panamera 4 E-Hybrid alapfelszereltsége tartalmazza a 19 colos kerekeket, a fekete féknyergeket és a mátrix LED fényszórókat. Opcionálisan az innovatív nagyfelbontású HD mátrix LED fényszórórendszer is elérhető. A Panamera 4S E-Hybrid szériában megkülönböztetésként Panamera AeroDesign kerekeket, Sport kipufogóvégeket és vörös féknyergeket visel. A féknyergek opcionálisan méregzöld és fekete színben is elérhetők. A Panamera 4S E-Hybrid az első tengelyen alapfelszereltségként tízdugattyús féknyergeket kap. Opcionálisan a PCCB (Porsche kerámia-kompozit fék) is elérhető 21 colos keréktárcsákkal együtt, amelynél a tárcsák átmérője elöl 440, hátul 410 milliméter.



Piaci bevezetés és árak

A Porsche Panamera 4 E-Hybrid és a Panamera 4S E-Hybrid a bemutatást követően már rendelhető. A Panamera kibővített alapfelszereltsége tartalmazza a ParkAssist rendszert és a 15 W-os vezeték nélküli telefontöltést hűtött rekesszel. Az opcionális listán megtalálható a hátsókerék-kormányzás, a távirányítású ParkAssist, a Porsche InnoDrive aktív sávtartás funkcióval, az utas oldali kijelző és a légtisztító rendszer. A hosszított tengelytávú Executive modellek elérhetősége piacfüggő – ezeknél a modelleknél bizonyos opciók, mint például a négyzónás klímaberendezés és a nagyobb középkonzol alapfelszereltség.



Németországban a Panamera 4 E-Hybrid alapára bruttó 123.400 euró, míg a Panamera 4 E-Hybrid Executive 134.400 eurótól elérhető. A Panamera 4S E-Hybrid indulóára 138.200 euró. Az európai kiszállítások 2024 második negyedévétől kezdődnek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.31
Gyakran halljuk, hogy az ügyfélélmény az autókereskedésekben az utóbbi években jelentősen átalakult....
2024.05.31
Az Autós Nagykoalíció (ANK) hatodik alkalommal hirdeti meg az Év Magyar Autója díjakat. Nagy....
2024.05.31
Az új közlekedési rendszer bevezetése közelebb lehet a vártnál.   ..
2024.05.31
A VivaTech technológiai kiállítást idén május végén rendezték meg Párizsban. A technológiai....
2024.05.31
A Skoda magyarországi importőre jóvoltából idén is kijutottam a jégkorong-világbajnokságra, amelyet....
2024.05.31
- Már több mint egymillió jegyvásárlás történt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) digitális....
2024.05.31
- Ismét olajat talált a Mol a közép-magyarországi Vecsésen - tette közzé a vállalat a Budapesti....
2024.05.31
- Három felnőtt súlyos, két felnőtt és három gyermek pedig könnyebb sérüléseket szenvedett, amikor....
2024.05.31
Óvatos lábbal hajtottam életem második tisztán elektromos üzemű autóját, a Renault Megane E-Tech....
2024.05.31
- Az ország legnagyobb magyar tulajdonú, független kerékpárgyára, az esztergomi Neuzer Kft. 750....