koncepció autó

Ötlet a kukában: BMW i16, az M1-es ihletésű i8-utód

2024.02.18.

Az i16 elnevezésű BMW-koncepció a 2019-es Vision M Next Concept és a klasszikus M1-es modell részleteiből merített volna, a gyártó végül mégsem vágott bele a megvalósításba.

A BMW egy ikonikus márka, ezt még azok sem tagadhatják, akik nem feltétlenül kedvelik a bajor márkát. A német gyártó több, mint százéves fennállása alatt rengeteget tett hozzá asz autóipar fejlődéséhez, legyen szó tömeggyártásról, olcsó kisautóról vagy épp a versenypályák meghódításáról. Egyik talán legemlékezetesebb modelljük az M1-es kupé, amely sajátos dizájnjával és elképesztő teljesítményével belevéste magát a történelem lapjai közé.

Bár talán nem ugyanekkora, de mégis sajátos rajongótábort épített fel az i8-as modell is, mivel a gyönyörű formaterv mellé egy jövőbe mutató, teljesítményt a középpontba helyező plug-in hibrid volt. Domagoj Dukec, a BMW dizájnosztályának vezetője pedig nemrég elárulta, hogy ezt a két kivételes modellt egyszer össze akarták vonni, pontosabban a 2020-ban kifutó i8-as utódjaként létre akarták hozni az i16-ost, amely a korábbi modell felépítését és plug-in rendszerét megtartva az M1 vonalait idéző formatervet kaphatott volna - de végül a kukában landolt a projekt.

A projekt, ami soha nem valósult meg. (Forrás: Domagoj Dukec Instagram oldala)

Dukec maga is dolgozott az i16 tervezésén, ami már majdnem gyártásra kész, kidolgozott projekt volt és a Vision M Next koncepciót is alapul vette, amelyet 2019-ben mutatott be a BMW NextGen konferenciáján Münchenben. A Vision M Next koncepció hasonló volt az i8-hoz, egy hibrid hajtásos, négyhengeres motort kapott, amely összesen 600 lóerő teljesítményre volt képes. A 0-100 km/órás gyorsulás 3,0 másodperc volt, maximális sebessége pedig majdnem 300 km volt óránként. Az nem derült ki, hogy az i16 esetében milyen változásokat hajtottak volna végre a hajtásláncon, ha sor került volna a gyártásra, de Dukec kifejtette, hogy fejleszteni akartak rajta a korábbi modellhez képest.

A BMW Vision M Next koncepcióautója. (Forrás: BMW)

A BMW tervezőmérnöke azt is hozzátette, hogy az i16 a az i8 és a Vision M Next mellett az M1-ből is inspirálódott. A két jármű közti hasonlóságok leginkább a hátul mutatkoznak, ahol a hátsó üvegekre hasonló lamellák kerültek, mint az M1-esen, valamint a sárvédőkön is olyasfajta mélyített rész van, ami a klasszikus sportautó oldalain található beömlőket idézi. Ha megvalósult volna, az i16 sorozatgyártású változata az i8-ból ismert karbonszálas műanyag felépítést. Az, hogy az ilyen gépekből inspirálódó modell miért nem jött ténylegesen létre, Dukec szerint a rossz időzítésnek tudható be, ugyanis az i16 tervezése a 2020-as pandémia üzleti komplikációi miatt került a szemétbe. Egy akkori jelentés még azzal egészíti ki ezt, hogy az előrelátható költségek túl magasak voltak, a potenciális eladási volumen pedig túl alacsony lett volna az i16 esetében.

Az i16 vázlatai. (Forrás: Domagoj Dukec Instagram oldala)

Ha az i16 valóban sorozatgyártásba került volna, akkor 2022 körül került volna piacra, mindössze két évvel az i8 gyártásának befejezése után. Végül a modell helyett kaptunk mást: az XM szabadidőautót, amely a BMW M sportrészlegének 50. évfordulójának állít emléket. Instagram posztjában Dukec azt mondta, azért osztja meg mégis az i16-os terveit, hátha valamikor újra felkapják az ötletet. Ha nem is maga a BMW, de esetleg egy tuningcég, amely az i8 átépítésével hozza létre az új modellt.

Forrás: 
Motor1.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.20
Nagy Norbert újabb győzelmet aratott a hegyi Európa-bajnokság 5-ös kategóriájában: a címvédő....
2024.05.20
Ismét elindult vasárnap Texasból a Blue Origin űrturistákat szállító kapszulája. ..
2024.05.20
Egy nagyszerű, humoros sztorikkal tűzdelt cikket olvashatunk arról, amikor Szentgyörgyi Albert....
2024.05.20
Már inkább az áldozatok kereséséről szól a kiterjedt kutatás a Dunán - mondta a Pest Vármegyei....
2024.05.20
Egy hajnali ütközés miatt vált járhatatlanná az érintett sztrádaszakasz a rendőrség jelentése....
2024.05.20
Megújuló forrásokból származó elektromosságot használva akár 62%-kal is csökkenthető az....
2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..