ICDP
A legfrissebb ICDP publikációk
Ben Waller arról ír például, hogy a vállalatvezetés hogyan határozza meg a profitábilis termékskálát. A széles termékválaszték az európai értékesítési modellekben eddig is relatív versenyelőnyként volt tetten érhető, melyben a szakemberek egyúttal a kereskedés presztízsének erősítését, az árak jobb pozicionálásának, az igényekre szabott megoldások lehetőségét látták. Fontos azonban, hogy a szélesebb termékválaszték a teljes életciklust végigkíséri, hatással van a volumenre és a profit mértékére egyaránt. Ahhoz, hogy a szélesebb termékválasztékban rejlő lehetőségeket a kereskedő valóban ki tudja aknázni (értsd, profitot tudjon maximalizálni), jobban meg kell értenie a határbevétel (MR – Marginal Revenue) működését. A szerző által írt vezetői kézikönyv megismerteti a döntéshozókkal a belső konfliktusok legyőzésének módját, továbbá egy olyan üzleti terv megalkotását, mely megfelelő szinten tartja a termékvariációkat. A dokumentum az ICDP tagok számára elérhető és letölthető a szervezet online könyvtárából.
Egy halom új, értékes elemzéssel és tanulmánnyal bővült az ICDP elektronikus könyvtára
Thomas Chieux nevéhez fűződik a 2014-es ICDP kutatás, mely 7 európai tagállamot felölelő vizsgálatán keresztül megállapította többek között, hogy a vásárlás utáni szolgáltatásokat keresők 56%-a az interneten keresztül próbál rátalálni a számára megfelelő partnerre. Még ennél is megdöbbentőbb az, hogy az újautó vásárlás során a vevők 85%-a először az interneten kattintgatva fedezi fel a lehetőségeket. Mindezekből egyértelmű, hogy az online világ egyre fontosabb szerepet kell, hogy betöltsön nemcsak a vásárlók, hanem a kereskedők életében is. Az elemzés további érdekes – és az autóipari szereplők számára ugyancsak hasznos – információkat tartalmaz. Ilyen például az a megállapítás, miszerint a megkérdezettek 43%-a szívesen foglal online szerviz időpontot, 32%-uk igényli, hogy árajánlatot is kapjon az interneten keresztül, és 25%-uk végigolvassa a kiegészítő információkat is (pl.: vásárlói értékelések).
A kereskedői teljesítményekről és a használtautó kereskedés aranyszabályairól szól Luca Montagner és Andrew Tongue anyaga, mely ebben a témában az általuk írt sorozat 3. része (korábban már mi is foglalkoztunk ezzel a témával, például ebben és ebben a cikkben. A mostani írás adatsorok elemzése és szakmai tapasztalatok alapján konkrét javaslatokat (aranyszabályt) fogalmaz meg a használtautó kereskedők számára, mely segíthet az értékesítési eredmények javításában.
Az alkatrész ellátás online trendjeiről értekezik Rene Herrmann. Bemutatja, hogyan nő Európa-szerte az online alkatrész értékesítési hálózat, és milyen igényeket támaszt ezekkel a csatornákkal szemben a fogyasztó. Elemzi az online alkatrész értékesítés egyik nagy kihívását, nevezetesen az alkatrész megfelelőségét, és kitér arra, is, hogy a piac új szereplői milyen alternatív módszereket alkalmaznak a vásárlói kapcsolattartásra, ezáltal növelve piaci részesedésüket.
Segíti-e az értékesítést a szigorú piacvédelem?
Autóipari blog
Az ICDP külön felületet szentel a hozzászólásra vagy vitára alkalmas témák bemutatására. Természeténél fogva a blog alkalmas az ICDP által vizsgált, szakértőknek szóló „forró témák” körüljárására, szakértők általi „megköpködésére”, és az eredmények, tapasztalatok, következtetések, javaslatok feldolgozására, beépítésére. A blog aktuális témái közül érdemes megemlíteni az értékesítési utáni szolgáltatások – közel sem kiforrott – piacát Indiában, a szigorú piacvédelem értékesítési teljesítményre gyakorolt hatását Kínában, vagy éppen a fentebb is tárgyalt értékesítés utáni szolgáltatások online csatornákra terelődését.
Vajon hamarosan a szervizbejelentkezés olyan lesz, mint a hotelfoglalás?
Szakmai rendezvények
Szeptember 23-án a kereskedői csoportok fejlesztéséről szóló online konferenciát tartanak, melyre még lehet jelentkezni, és ugyancsak várják az érdeklődőket október 14-én a frankfurti workshopra, valamint a már korábban említett szokásos éves nagyrendezvényre, melyre a franciaországi Chantilly-ben kerül sor október 20-21. között.