töltés

Összeállnak a gyártók a töltési problémák megoldására

2023.06.19.
Egyre gyakoribb téma a hírekben az elektromos autók töltése.  Rowan Atkinson brit komikus színész a Guardian című napilapban megjelent rovatával hívta fel magára a figyelmet, amelyben azt állította, hogy hiányos környezetvédelmi elemzésekkel rászedték a BEV megvásárlására, de a töltéssel kapcsolatos nem kielégítő tapasztalatokról is beszámolt.
 
Nagyobb hír azonban múlt csütörtökön érkezett az Egyesült Államokból, amikor a GM bejelentette, hogy 2025-től a BEV-jei a Tesla Supercharger-hálózat használatára lesznek alkalmasak, a Ford két héttel ezelőtti hasonló bejelentését követően.  Mivel a Ford és a GM egyre több BEV-modellt vezet be, és a Tesla vezető szerepet tölt be az amerikai BEV-piacon, ez azt jelenti, hogy az amerikai piacon a BEV-ek jelentős többsége valószínűleg a Tesla töltőcsatlakozó-szabványát (amely eltér az európai piacra szánt autók CCS-változatától) és a Supercharger-hálózatot fogja használni.  A Mercedes az év elején más utat választott, amikor bejelentette, hogy a BMW-vel, a Forddal, a Hyundaijal és a Volkswagennel közösen létrehozott Ionity nevű közös vállalatba történő befektetésén felül saját töltőhálózatot is kiépít.  A GM bejelentésével egy napon, de az Atlanti-óceánnak ezen a partján a Van Mossel (amelyről azt gondolnánk, hogy a közelmúltban történt határokon átnyúló felvásárlások sorozata miatt már eleget foglalkozott vele) bejelentette új Energie üzletágának elindítását, amely nyilvános töltőhálózatot és otthoni töltők telepítési szolgáltatását kínálja majd.  Ez megismétli a független brit Arnold Clark kereskedőcsoport lépését, amely május elején jelentette be, hogy saját töltőhálózatot indít, kezdetben 500 töltőponttal az Egyesült Királyságban.
Az ICDP és mások által végzett kutatások azt mutatják, hogy a megbízható és széles körű töltőinfrastruktúra az egyik fő ok, ami miatt a fogyasztók haboznak a BEV megvásárlása előtt.  Míg az elektromos autókk elterjedtsége bizonyos földrajzi területeken viszonylag alacsony, az ottani beruházások és a rendelkezésre állás fenntartása nem sok üzleti előnnyel jár.  Amíg azonban az infrastruktúra hiányzik vagy megbízhatatlan, a potenciális ügyfelek nem fognak BEV-járműveket vásárolni.  Ezért logikus, hogy a gyártók és a kiskereskedők a töltési akadályok elhárításába fektetnek be, de valószínű, hogy a meglévő hálózatok által már viszonylag jól ellátott területek felé fognak fordulni, mivel ezeken a területeken lesz a legnagyobb a potenciális e-autó eladások növekedése.  A Tesla már bebizonyította ezt a befolyást, mivel a Supercharger-hálózatának funkcionalitása és megbízhatósága mindig is kulcsfontosságú ok volt arra, hogy Teslát vásároljak egy másik márkával szemben.
Nyilvánvaló, hogy az iparág igazgatótanácsai sok időt töltenek azzal, hogy fontolóra vegyék, hogy javítsák-e és hogyan javítsák a díjfizetési hálózathoz való hozzáférést.  A nagy sebességű töltés infrastrukturális költségei jellemzően hat számjegyűek (euró vagy font), a több töltővel rendelkező állomások pedig valószínűleg milliós nagyságrendűek.  A Tesla több mint 1 milliárd dollárt költött arra, hogy 2500 helyszínt építsen ki a hálózatából világszerte. 
Mindezek a tevékenységek azt sugallják, hogy minden gyártónak és kereskedőcsoportnak be kellene fektetnie a BEV-töltési megoldásokba, amikor vannak esetleg sokkal kézenfekvőbb jelöltek, mint például a hagyományos olajtársaságok és áramszolgáltatók?   A növekvő tőkeköltségek és az alaptevékenységen belüli számos más lehetőség mellett, valamint a BEV-átállás előrehaladásával kapcsolatos némi idegesség mellett azonban úgy tűnik, hogy a helyes válasz a partnerségek alkalmazása az ügyfelek igényeinek kielégítésére, nem pedig a saját megoldásba történő befektetés.  Ebből a szempontból úgy tűnik, hogy a Ford és a GM lépései okos lépésnek bizonyultak, még akkor is, ha ők (és ügyfeleik) most "az ellenséggel alszanak"....

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..
2024.05.19
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2024.05.19
2009. január 31. óta a Porsche Múzeum aktívan és modern módon mutatja be a márka történetét és....
2024.05.19
Hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett....
2024.05.19
Ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vádat a Veszprémi Járási Ügyészség....
2024.05.19
A M1RA versenyzője, Bucsi Attila emberfelettit nyújtott a TCR Eastern Europe túraautó-bajnokság....
2024.05.19
- Hajóbaleset történt szombat éjjel a Dunán, Verőce közelében, a balesetben ketten meghaltak, három....