abroncs

Nőtt a gumiabroncs-értékesítés Magyarországon

2014.09.08.

A legfrissebb statisztikák szerint az idei év első hét hónapjában 23,5%-kal több személygépkocsi-abroncsot adtak el Magyarországon, mint az előző év hasonló időszakában.

Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy idén 1.486.567 darab abroncsot értékesítettek, szemben a 2013 júliusáig eladott 1.203.226 gumiabronccsal, amely még így is csak megközelíti a 2008-as rekordév azonos időszakára vonatkozó mennyiséget. A nyári szegmensben 16%-os növekedés, a téli abroncsok terén pedig már most 40%-os növekedés tapasztalható a gyártók részéről.

Mindez azt jelenti, hogy a kiskereskedelmi és a viszonteladói piac jelentős készlettel vág neki az idei téli szezonnak. Haszongépjármű-abroncsból tavaly július végéig 74.940 darabot értékesítettek, míg az idén 84.273 darabot. Ez 12,5%-os növekedést jelent. Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója elsősorban a válság éveit követő általános kereslet és vásárlási kedv fellendülést, az olcsóbb „szuperbudget” kategória térnyerését, valamint a megnövekedett használtautó-behozatalt látja a bővülés hátterében.

Csökkenő árak, átalakuló termékszegmensek

A termékszegmensek átrendeződésének egyik fő oka, hogy több gyártó is folytatta a korábbi években megkezdett stratégiáját. A középső „quality” szegmensbe tartozó márkák árcsökkentésével zárult az olló, így azok folyamatosan megközelítették a sokáig alsó kategóriásnak számító budget gumiabroncsok árát. Ezzel párhuzamosan egyre népesebb lett a legolcsóbb, úgynevezett „szuperbudget” abroncsok szegmense is, amelybe most már nem csak kínai és egyéb távol-keleti márkák tartoznak, hanem néhány ismert abroncsgyártó kevésbé neves márkája is.

„Azt tapasztaljuk, hogy a prémium márkák tartják a pozícióikat a piacon – ez Nyugat-Európában a teljes abroncsértékesítés 60%-át, hazánkban 35-40%-át jelenti –, míg a középső, klasszikus értelmezés szerinti „quality” kategóriában évek óta csökken a kereslet. Ez a csökkenő trend megegyezik a teljes Európára vetített iránnyal, ugyanakkor a hazai piacon némileg árnyalja a képet, hogy a fokozódó árversenynek köszönhetően ez a szegmens más, elsősorban az alsóbb kategóriákból is elvesz. Hiszen a vásárlók számára rendkívül vonzó, ha jó minőséget egy alsóbb kategória áráért vásárolhatnak. Más kérdés, hogy ez a leértékelés hosszútávon mennyire tartható, illetve kifizetődő az iparági szereplők számára”, nyilatkozta Rábai Dániel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.20
Még az elektromos ID modellek sportváltozataihoz vezette be a GTX jelölést a Volkswagen, azonban....
2024.05.20
A Li Auto kínai elektromosjármű-gyártó negyedéves bevétele nőtt, profitja csökkent. ..
2024.05.20
A Datahouse adatai szerint 2024 első négy hónapjában 50 ezer 326 új személygépkocsit és....
2024.05.20
Egyes járműveknél fejtörést okozhat, hogy kell-e rájuk kötelező vagy sem, de ilyenkor jön az....
2024.05.20
Segítségnyújtás elmulasztása miatt gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették a....
2024.05.20
Nagy Norbert újabb győzelmet aratott a hegyi Európa-bajnokság 5-ös kategóriájában: a címvédő....
2024.05.20
Ismét elindult vasárnap Texasból a Blue Origin űrturistákat szállító kapszulája. ..
2024.05.20
Egy nagyszerű, humoros sztorikkal tűzdelt cikket olvashatunk arról, amikor Szentgyörgyi Albert....
2024.05.20
Már inkább az áldozatok kereséséről szól a kiterjedt kutatás a Dunán - mondta a Pest Vármegyei....
2024.05.20
Egy hajnali ütközés miatt vált járhatatlanná az érintett sztrádaszakasz a rendőrség jelentése....