Bemutató

Női vezető a Formula Student ART csapatának élén

2021.04.21.

Gőzerővel készül az idei versenysorozatra az Arrabona Racing Team. Az egyetemisták Forma 1-es futamaként emlegetett Formula Student versenyt tavaly a koronavírus járvány miatt nem rendezték meg, mindössze egyetlen futamon indult a győri Széchenyi István Egyetem csapata, azt is onlinén rendezték meg.

Hogy az idei év mit hoz, nem tudhatjuk. A csapat úgy készül, hogy két versenyen is elindul – derült ki az ART youtube csatornán megrendezett rendezvényén.

Ami biztos: az idei versenyre is új autót terveznek és építenek. Annak ellenére is, hogy a tavaly megépített ART_07 nevű autó a pandémia miatt garázsban maradt.

Először egy hölgy a csapat élén: Sebestyén Regina

Mielőtt a részéletekbe belevágunk, két érdekes hír: 2014-es alakulása óta a csapatot még sosem vezette hölgy. Az idei szezonban azonban Sebestyén Regina a csapatvezető. A másik érdekes hír: soha nem volt még ennyi egyetemista a csapatban, most szám szerint 60-an vannak.

Kun János, az ART csapat korábbi vezetője most tévériporterként debütált, ő vezette az egy órás úgynevezett Desing Freeze rendezvényt, amelyen hagyományosan a terveket prezentálják, az autót még nem, az épül, arra egy későbbi rendezvényen kerül sor.

Hírhedt év volt a tavalyi – kommentálta a pandémia első évét a műsorvezető, amire Sebestyén Regina reagált. Kifejtette, hogy a magyar versenyt, a Formula Student Eastot onlinén rendezték meg, amelyen a 8. lettek. Az év másik emlékezetes eseményeként a Formula Student magyar csapatok kecskeméti találkozóját nevezte, ez volt 2020-ban az egyetlen olyan rendezvény, amely a személyes találkozást lehetővé tette.

Ennyi csapattag még sosem volt. 

Miért építetek idén új autót, ha szabályok szerint a tavalyi null kilométeres autók indulását biztosítja a versenyszabályzat? – hangzott el a kérdés.

A filozófiánk része, hogy új év, új autó, azon kívül a motivációs szintet is szeretnénk fenntartani a csapatban – fogalmazott a csapatvezető.

Kitértek arra is, hogy a pandémia ellenére még sosem volt hatvan fős az Arrabona Racing Team. Ennek oka nem a koronás évvel függ össze, hanem a sokrétűséggel. A csapatban a belsőégésű motor hajtotta autók mellett van önvezető jármű fejlesztő részleg és elektromos autó fejlesztő csapat is. Vagyis három területen is aktívak, ezzel függ össze, hogy ha sok a feladat, egyetemistából is többre van szükség.

Az önvezető autóval 2022-ben szeretnének versenyen indulni, idén még a hagyományos, belső égésű motorral szerelt ART­_08-as típusjelzésű járművel versenyeznek. Feltéve persze, ha a járvány miatt erre lehetőség lesz. Úgy készülnek, hogy indulnak. Két versenyt terveztek be. A Formula Student Austria az osztrák futam, a Formula Student East pedig a magyar futam, amelyet a ZalaZone pályán rendeznek meg ideális esetben.

A célokat idénre is kitűzték: a győri alakulat szeretne az ötven legjobb csapat közé bekerülni a 600-as mezőnyben.

Youtube képernyőfotó

A győriek ideális helyzetben vannak, minden évben saját autót fejleszthetnek. Köszönhetően a két fő támogatónak, az Audi Hungariának és a Széchenyi István Egyetemnek. Előbbi nevében Feszty Dániel, utóbbi nevében pedig dr. Hanula Barna, az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja méltatta a csapatot, a Formula Student mozgalmat, amelyben az egyetemisták olyan tudásra tehetnek szerint, amely a végzés után karrierlehetőséget kínál az egykori csapattagoknak.

Feszty Dániel elmondta, hogy a tavalyi, koronavírussal nehezített év ellenére az Audi Hungaria tíz csapattagot vett fel műszaki gyakorlatra vagy teljes munkaidős foglalkoztatásban.

A Formula Student verseny világbajnokság, ennél jobb színt nem létezik – érvelt Hanula Barna, hogy az egyetemen miért élvez kiemelt támogatást az Arrabona Racing Team.

A közvetítésben megszólalt két támogató is, akik a nehéz helyzet ellenére továbbra is kitartanak a csapat mellett.

Néhány szponzort a válság miatt elvesztettünk, de több újat is találtunk – jelezte Sebestyén Regina azt, hogy működésüket és eredményességüket nem fenyegeti veszély. Az anyagiak miatt biztosan nem.

A csapat gőzerővel készül az új autó megépítésére. A hatvan főből harmincan a koleszban laknak, a többiek otthonról vesznek részt az online értekezleteken. A harminc Győrben levő egyetemista együtt biztonsági okokból sosem értekezik, szűk létszámban, távolságtartással, maszkban tartják a konzultációkat.

Hamarosan külön cikkben mutatjuk be az ART_08 Formula Student autót. A konstrukciós vezető segítségével arra keressük majd a választ, milyen fejlesztéseket hajtottak végre a pandémia alatt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.31
Gyakran halljuk, hogy az ügyfélélmény az autókereskedésekben az utóbbi években jelentősen átalakult....
2024.05.31
Az Autós Nagykoalíció (ANK) hatodik alkalommal hirdeti meg az Év Magyar Autója díjakat. Nagy....
2024.05.31
Az új közlekedési rendszer bevezetése közelebb lehet a vártnál.   ..
2024.05.31
A VivaTech technológiai kiállítást idén május végén rendezték meg Párizsban. A technológiai....
2024.05.31
A Skoda magyarországi importőre jóvoltából idén is kijutottam a jégkorong-világbajnokságra, amelyet....
2024.05.31
- Már több mint egymillió jegyvásárlás történt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) digitális....
2024.05.31
- Ismét olajat talált a Mol a közép-magyarországi Vecsésen - tette közzé a vállalat a Budapesti....
2024.05.31
- Három felnőtt súlyos, két felnőtt és három gyermek pedig könnyebb sérüléseket szenvedett, amikor....
2024.05.31
Óvatos lábbal hajtottam életem második tisztán elektromos üzemű autóját, a Renault Megane E-Tech....
2024.05.31
- Az ország legnagyobb magyar tulajdonú, független kerékpárgyára, az esztergomi Neuzer Kft. 750....