Peugeot

Nemzetközi és elektromos vonalon erősített 2023-ban a Peugeot

2024.02.28.

Meghatározó események követték egymást a Peugeot életében 2023-ban. Miközben Európában a tőle megszokott, erős teljesítménnyel igyekszik visszaszerezni korábbi pozícióit a márka, egyre nagyobb súlyt képviselnek eladásaiban a nemzetközi piacok, új típusaival pedig eddig megközelíthetetlen szegmensek felé nyit a gyártó.

Világszerte 1 124 268 könnyű gépjárművet – személyautót és kisáruszállítót – értékesített 2023-ban a Peugeot. Habár ez az érték még mindig csak közelíti a 2020-as eladásokat, hatalmas előrelépést jelent az egész autóipar számára súlyos megtorpanást hozó 2022-es évhez képest, amikor is a hirtelen megugró üzemanyag- és energiaárak mellett félvezetőhiány is sújtotta az autógyártást. A 2022-höz viszonyított, egy év alatt elért 6 százalékos növekedés önmagában is ígéretes – meghaladja például a 2020/2021 közötti fellendülés mértékét –, ám ennél is fontosabb talán, hogy a Peugeot eladásain belül egyre nagyobb arányban képviseltetik magukat az Európán kívüli piacok.

Míg 2020-ban a márka teljes forgalmának 18,2 százalékát tették ki ezek a régiók, ez az arány azóta folyamatosan emelkedik: 2021-ben 23,7%, 2022-ban 27,4%, 2023-ban pedig már 28,2% volt – négy év alatt pontosan 10 százalékponttal emelkedett a nemzetközi piacok súlya! A márka erősödő globalizációja egyrészt csökkenti a márka függését az európai kereslet ingadozásaitól, másrészt javítja a kutatás-fejlesztési és gyártási tevékenységek költséghatékonyságát. A közel-keleti és észak-afrikai piacokon 3,3, Latin-Amerikában 2,8 százalékos piaci részesedéssel bír a márka. Törökországban és Brazíliában a legjobb tíz között szerepel a Peugeot, Argentínában a Peugeot 208 az egész piac második legkeresettebb típusa, míg Chilében a Peugeot 308 a legnépszerűbb alsó-középkategóriás ferdehátú modell.

Európa jelenleg az eladások 72,2 százalékáért felel, ezért ma még az itt elért eredmények határozzák meg a vállalat teljesítményét. A 2022-es általános nehézségek után csak szépíteni tudott a Peugeot, és bár 6%-kal növelte eladásait, 2021-hez viszonyítva még mindig alacsonyabb az értékesítés volumene.

Ezzel együtt jelentős sikereket könyvelhetett el a márka, hiszen két olyan szegmensben is abszolút első helyen áll a Peugeot, amelyek hosszú távon kiemelkedő növekedési potenciállal bírnak. Az egyik a tisztán elektromos városi modellek (B és B-SUV) kategóriája, ahol a Peugeot e-208 és e-2008 uralja az eladásokat (az e-208 önmagában is a legkeresettebb modell a B-szegmensben).

A modellpáros sikeréhez feltétlenül hozzájárult, hogy a 2022-es modellév után 2023-ra ismét átdolgozta ezek hajtásláncát a Peugeot. A nagyobb motorteljesítményhez megnövelt hatótávolság társul; ezzel párhuzamosan általános modellfrissítésnek is alávetette városi típusait a Peugeot. A másik sikerpiac az akkumulátoros elektromos könnyű haszonjárműveké, ahol a Peugeot e-Partner, e-Expert és e-Boxer jár elöl jó példával. Itt 2024-ben további erősödésre lehet számítani, miután 2023 végén mindhárom modell fontos, a mindennapi használati értéket nagyban javító – a hajtásláncot, illetve a kezelőfelületet érintő – frissítésen esett át.

Ami a további sikermodelleket illeti, a Peugeot 208 (ICE és BEV együtt) Európa három legnépszerűbb kisautója közé tartozik, a Peugeot 2008 a harmadik legkeresettebb B-SUV a kontinensen. A Peugeot 308 PHEV és 408 PHEV a legkeresettebb alsó-középkategóriás plug-in hibrid modellek (az előbbi a ferdehátú, az utóbbi a szedán karosszériaváltozatok), a Peugeot Partner/Rifter modellpáros pedig Európa első számú kompakt furgonja, illetve modul egyterűje volt 2023-ban.

A Peugeot növekedésének két kulcsterülete – a nemzetközi piacok erősítésén túlmenően – az elektrifikáció további erősítése, valamint a prémium szegmensek felé való közeledés. Az előbbi terén kiemelkedően jól teljesít a márka, 2023 során Európában az eladott autók 18 százaléka (azaz minden tizenegy eladott autóból kettő) részben vagy teljesen villamosított hajtáslánccal került forgalomba.

Ami az érzékelhető és szolgáltatási minőség fokozását illeti, a Peugeot a 408 bevezetésével megtett, első lépés után tovább közeledik a prémiumrégiókhoz a harmadik generációs Peugeot e-3008 forgalomba hozatalával. Ez utóbbi arra a vadonatúj STLA Medium platformra épül, amely nem csak új generációs elektromos architektúrájával nyit új fejezetet a márka modelltörténetében, hanem a hozzá kapcsolódóan megvalósítható kommunikációs és biztonsági szolgáltatások, valamint fenntarthatósági fejlesztések terén is újraértelmezi az autóipari lehetőségeket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..
2024.05.19
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2024.05.19
2009. január 31. óta a Porsche Múzeum aktívan és modern módon mutatja be a márka történetét és....
2024.05.19
Hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett....
2024.05.19
Ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vádat a Veszprémi Járási Ügyészség....
2024.05.19
A M1RA versenyzője, Bucsi Attila emberfelettit nyújtott a TCR Eastern Europe túraautó-bajnokság....
2024.05.19
- Hajóbaleset történt szombat éjjel a Dunán, Verőce közelében, a balesetben ketten meghaltak, három....