szervizműveletek

Nem minden szerviz, ami annak látszik

2016.07.16.

Új témasorozat az Autószektoron: Ön biztosan szervizbe hordja a kocsiját?

„Fegyvernek látszó tárggyal…” halljuk sokszor a bűnügyi jelentésekben. A szerviznek látszó helyek éppen ilyen megtévesztőek, ajánlom, hogy féljünk is tőlük, mint attól a bizonyos fegyvertől.

Az új téma

Pedig nem is, vagy ahogyan mondani szokták: az asztalon hever. Éppen tavaly nyáron találkoztam Spindler Tiborral, az Autószerelők Országos Egyesületének elnökével, aki beszélgetésünk kapcsán engedett betekintést a magángyűjteményébe. Ez a gyűjtemény azokból a fényképekből áll, amelyeket ő maga, vagy kollégái örökítettek meg egy-egy hozzájuk javításra érkező autó különböző műszaki megoldásaiból.

A több száz képből álló gyűjtemény egy darabja

Persze nem véletlenül jártam ott, mert Knezsik Istvánnak, az Autós Nagykoalíció elnökének régóta a zászlaján van az a cél, hogy a hazai becsületes, a törvényi előírásokat a lehető legmesszebbmenőkig betartó vállalkozásokat segítse és engem ért a megtiszteltetés, hogy erről írhatok.

De miért fontos ez?

Az autójavítókra annyi rendelet és törvény vonatkozik, hogy ember legyen a talpán, aki átlátja a szövevényes szabályozást. Persze nekünk, kormánytekergetőknek nem az a fontos, hogy mik a törvények, hanem, hogy működjenek az autóink.

"Minőségi" alkatrészekről is lesz szó

De ahogyan egészségügyi panaszainkkal is az elérhető legjobb orvost keressük fel, jó lenne, ha az autók részére is a megfelelő karbantartási feltételek teljesülnének. De félreértés ne essék: tudom, hogy a példa abból a szempontból tekintve sántít, hogy az autó nem ember, de hadd fordítsak egyet rajta.

Csak egy terület sok közül

Ragadjuk ki a természet védelme érdekében alkotott szabályokat. Ezek az egyébként igen költséges beruházással járó előírások azok, amelyek biztosítják, hogy a javítások, karbantartások, vagy akár autóbontás közben a járműből kikerülő szilárd és folyékony halmazállapotú, az egészségre, környezetre fokozottan káros anyagok megfelelően legyenek kezelve.

Kipufogó puzzle

Ellenkező esetben éppen az egészségünk forog veszélyben –ami ugye mindenkinek a legdrágább – miközben dörzsölgetjük a tenyerünket, hogy „haha, negyed annyiból javíttattam meg a kocsit, mint mások.”

A legfontosabb célunk

Muszáj megértenünk, hogy a megfelelő engedélyekkel rendelkező, adót fizető, törvénytisztelő vállalkozások miért olyan drágán dolgoznak!

Tudjuk jól, hogy Magyarország az álmok földje. Igen, itt mindenki álmodozik az autózás élményéről, de sokan nincsenek tisztában vele, hogy a járműfenntartás igazából mennyi pénzbe kerül, ha ezt úgy szeretnénk csinálni, ahogyan elő van írva, ahogyan járműnek, embernek egyaránt előnyös.

Mi, magyarok azért szeretünk Németországból autókat importálni, mert ott adnak erre. Rendszeresen szervizbe hordják az autókat, ahol megkapják a gyári alkatrészeket, kicserélik, amit ki kell, ráadásul szakszerűen, célszerszámokkal és nem utolsósorban megfelelő szaktudással. Ez mind-mind pénzbe kerül.

Ékszíj megoldás egy Audi A4-esben

Aztán hazahozzuk ezeket az autókat és örvendünk neki mindaddig, amíg ez a jól karbantartott állapot kitart – legfeljebb néhány hónapig, talán egy évig. Ezután kezdődik a „gányolás”, az olcsó megoldások keresése, ami végső soron senkinek sem jó.

Maradjanak velünk!

Új cikksorozatunkban tehát lépésről lépésre járjuk végig a legfontosabb, szervizekre vonatkozó előírásokat. Látni fogjuk, hogy ez nem pusztán pénzkidobás, hanem a fenntartható világunk egyik téglája. Hamarosan indulunk, addig is azt javaslom, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság nyilvános adatbázisában mindenki keressen rá arra a műhelyre, ahová az autóját hordja, hogy kiderüljön: vajon valódi javító-e, vagy csak valami utánzat. Ne feledjék:

Nem minden szerviz, ami annak látszik!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.13
Juttassuk szóhoz a gyengébb nemhez tartozó oldalkocsis utast.   ..
2025.01.13
Csaknem kilencszáz új munkahelyet teremt a Xinzhi kínai autóipari vállalat mintegy ötvenmilliárd....
2025.01.13
Messze nem csak autógyártással foglalkozik a Toyota. Most éppen városfejlesztésbe kezdtek. ..
2025.01.13
A Rába Jármű Kft. hajtásláncokért felelős fejlesztőmérnöke, Fiausch Ádám, tudományos munkájával egy....
2025.01.13
Szép kilátásokkal kecsegtet a jövő az olasz alapítású márkának, hiszen 2026 végéig eladták az....
2025.01.13
A dél-afrikai pilóta előnye azonban nagyon lecsökkent a privát Toyotával versenyző üldözőhöz, Jazid....
2025.01.13
A Ford Magyarország kimagasló üzleti eredménnyel, a hazai management előzetes várakozásait....
2025.01.13
Pályaelektronikai eszközök karbantartása miatt forgalomkorlátozás lesz az M1-M7 autópálya közös....
2025.01.13
Magyarország területén a 2025. január 10-én 0 óra és január 12-én 24 óra közötti időszakban a....
2025.01.13
Negyedik taggal bővült a Toyota Professional kínálata, a Proace család kibővült a legnagyobbal, az....