+

Nem az új autó eladás az autógyártók legfontosabb bevételi forrása

2023.10.24.

Az autógyárak sok szép, új autót készítenek, gyakran percről percre. Ezek az autók általában jó minőségűek, és azoknak az embereknek szánták, akik boldogan vezetik őket világszerte. A gyártás folyamata a "késztermék" állapotra utal. Amikor az autók lekerülnek a gyártósorról, azokat átadják az értékesítésnek. Azonban a találkozón tartott előadások során sok olyan téma merült fel, amelyek megváltoztatták a gondolkodásunkat ebben a kérdésben, és komoly kérdéseket vetettek fel a gyártás és annak optimalizálása kapcsán.

Az autóipari üzleti modell valójában meglehetősen összetett mind a gyártók, mind a kereskedők számára. Annak ellenére, hogy az új autók eladása mindig a középpontban áll, a valóságban a gyártók és kereskedők a legtöbb pénzt az aftersalesből (például alkatrészek és finanszírozás) és a járműfinanszírozásból szedik be. A használt autók is fontosak a kereskedők számára, de hogy ezekből profitáljanak, jól kell gondozni őket. Azonban ahhoz, hogy legyenek használt autók, szükség van új autókra. Az autó értéke a gyártás során nagymértékben változhat attól függően, hogy hogyan és kinek értékesítették eredetileg.

Tehát az autógyártás egy folyamatos folyamat. Bár új autóként van profitpotenciálja, a legnagyobb nyereséget általában a használt autók hozzák hosszú távon, amikor azokat továbbértékesítik, javításokra szorulnak, vagy az életciklusuk végén kerülnek vissza a gyártósorra alkatrészekként vagy hulladékként. A gyárak tehát nem csak új autókat gyártanak, hanem használt autókat, szervizmunkákat, balesetjavításokat és újrafelhasználható alkatrészeket is előállítanak. Ezek a folyamatok összetettek, és sokszor nincs teljes kontrolljuk felett.

Miután az autót legyártották, a gyártók stratégiát készítenek az új autók eladására. Ez magában foglalja az elosztást különböző piacokon, az árképzést és a kiskereskedelmi csatornákat. Azonban a kérdés, hogy mi a legjobb értékesítési csatorna, nem mindig egyértelmű. A nyilvánvaló válasz az lenne, hogy minél többet értékesítsenek a kiskereskedelmi csatornán keresztül, mert itt a legmagasabb árrés. Azonban ha a vásárlók hosszú távon megtartják az autót, akkor a gyártóknak és a kereskedőknek kevesebb lehetőségük van a további értékesítésre és a profit realizálására.

Ezért fontos az olyan értékesítési csatornákat is figyelembe venni, amelyek kezdetben nem tűnnek ideálisnak, például a napi bérlés. Ha ezeket az autókat visszavásárlási záradékkal értékesítik, akkor a gyártók és a kereskedők hosszú távon profitálhatnak, mivel az autók visszatérnek, és használt autóként továbbértékesíthetők. Ez a stratégia hosszú távú profitot hozhat mind a gyártóknak, mind a kereskedőknek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.30
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.05.30
Nagyon várta a szezon második futamát a Velenczei-Vánsza kettős, hiszen az első versenyt hamar be....
2024.05.30
Valaki bort, mások táskát terveztetnek autómárkájukhoz, a Nissan most Smell My Dust néven dob....
2024.05.30
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.30
Nézze meg a videót! ..
2024.05.30
Május 25-én, szombaton a Magas-Tátrában, a Hunfalvy-hágó (Chata pod Rysmi) közelében lezuhant egy....
2024.05.30
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei....
2024.05.30
Kategóriát teremtett a Toyota 1994 májusában, amikor a városi SUV első generációját bemutatta. Ma....
2024.05.30
Az egyre növekvő kereslet kielégítése érdekében a klímaberendezésekre, párátlanításra és fűtésre....
2024.05.30
Veszélyes jelenetek voltak az A12-es autópályán hétfő reggel Ausztriában. Egy teherautó-sofőr....