Audi
Szerző: Sóstói Tamás
A nemzetközi kereslet formálódik, a súlypontok eltolódnak: nem meglepő, hogy egyre több szedán megjelenését látjuk, hisz az amerikai és főleg az ázsiai piacokon ezek a legversenyképesebb modellek. Győr egyik büszkeségét, az Audi A3 limuzin verzióját 2015-től már Brazíliában is gyártani fogják, így felkészülve a vevők kiszolgálására.
Az Audi A3 egy esztétikus, szép vonalvezetésű autó, mely a luxuslimuzinok kényelmét kínálja alacsonyabb árfekvésen
A tavaly év végi elegáns adok-kapok után a négykarikás gyártó azon elsők egyike, akik új tartalommal szolgáltak nekünk 2014-ben. A víruskampány egy egyszerű csepegtetéses módszerrel kezdődött: december 29-én közzétették a legnépszerűbb videó-megosztón a legelső fél perces klipet, egy napra rá a másodikat és így tovább egészen január elsejéig, mikor is a teljes videót nyilvánosság elé tárták. A „Luxury Car Abstinence” (luxusautókkal szembeni önmegtartóztatás) című spot kilenc fejezetből áll, melyek mind ugyanazt az érzéspárt járják körbe: szégyen és bűntudat. A reklám úgy állítja be az első luxusautó megszerzését, mint az élet egyik óriási mérföldkövét, mely valljuk be, még nem is lenne túlzás.
Ezt a mérföldkövet azonban annyira pökhendi összehasonlítással sikerült az Audinak szemléltetni, hogy elsőre nem is értjük, milyen filmet nézünk éppen.
A majd két perces spotban klasszikus életszagú jeleneteket láthatunk, mint az első barátnőt megelőző apa-fia beszélgetés, a könnyűvérű barátnőit lenéző és a szőke herceg megérkezéséig absztinenciát fogadó hölgyike vagy épp a múlt hibái miatt arcát nem vállaló férfi. Mindegyik klisének a konklúziója, hogy inkább várnak még az igazira és nem sietik el életük e fontos döntését. A két legkirívóbb jobbegyenes a frissen felvett munkaerő példája, aki visszautasítja az állást a céges autójának szánt Mercedes miatt valamint a vörös üzletasszony, aki egyenesen szégyenmenethez hasonlítja, hogy BMW-vel kell közlekednie.
A képre kattintva megtalálja a videót
Az elgondolás nem volt rossz, hiszen az összehasonlító reklámokat általában szereti a közönség, elég, ha a két kólaóriás állandó párharcára gondolunk. A ’Luxury Car Abstinence’ azonban annyira mű ízűre, csöpögősre, ám agresszívra sikerült, hogy a videót értékelő közönség hatvan százalékának eddig nem tetszett a klip, ami ritkaságnak számít a videó-megosztón. A kommentek szintén arról tanúskodnak, hogy inkább szarkasztikusnak és felháborítónak találták a reklámot, mint sem szellemesnek. Habár eddig csupán negyedmillió letöltést ért el a videó, nem valószínű, hogy elnyerné a publikum tetszését a továbbiakban. Itt a lehetőség az Audi számára, hogy átgondolja újévi fogadalmait.