Téli közlekedés

Miért veszélyes télikabátban vezetni?

2023.12.26.

Télen jobb, ha nem vastag kabáttal ülünk be az autóba. Az ADAC szakértője, Volker Sandner elmagyarázza, miért lehet balesetveszélyes – írja honlapján az ADAC, a német autóklub.

 

Ha vastag téli kabátban vezet, súlyos sérüléseket kockáztat egy balesetben. Egy ütközési teszt bizonyítja, hogy fennáll az életveszély, különösen a gyermekek esetében.

Az ADAC rendszeres törésteszteken vizsgálja az utasok biztonságát az autóban

Aki vastag télikabátban vagy kabátban ül a volán mögé, az nemcsak mozgásképességét korlátozza a kormánynál, hanem a biztonságát is veszélyezteti, mert az öv nem illeszkedik tökéletesen. Ezt lenyűgözően bizonyítja az ADAC töréstesztje.

Fotó: ADAC. A képre kattintva megnézheti a törésteszt videóját az ADAC oldalán.

Egy hétköznapi közlekedési szituációt szimuláltak, amelyben egy felnőtt és egy vastag téli ruhát viselő gyerekbábut az ülésbe vagy a gyerekülésbe szíjaztak. A kocsit ezután 16 km/h sebességgel állították meg – a városi forgalomban történt hátulsó ütközéshez hasonlóan.

A keresztirányú heveder mind a felnőttek, mind a gyermekek gyomrába mélyen belevág. Ez súlyos sérüléseket okozhat a lágy szövetekben, például a belekben, a májban vagy a lépben, és akár belső vérzést is okozhat. Vészfékezéskor még kisebb sérülések is előfordulhatnak.

A téli ruházat párnázottsága miatt az övnek van helye a testen való mozgáshoz, és rögzítéskor az alsó has felett fekszik. Kabát nélkül az öv ideálisan illeszkedik a felnőttek csípőcsontjaihoz vagy a gyermekek combjához. Ezért: ideális esetben téli kabát nélkül vezessen autót. Ha túl hideg lenne, legalább nyissa szét a kabátját, vagy húzza ki az öv alól.

Biztonsági kockázat: csizma, sapka, sál

Nem csak a vastag téli kabátok jelenthetnek biztonsági kockázatot. A többi téli ruha sem mindig alkalmas vezetésre. A kalapok és sálak ronthatják a láthatóságot, a bélelt kesztyűk pedig nem mindig biztosítanak szilárdan fogást a kormányon.

A téli ruházat párnázottsága miatt az övnek van helye a testen való mozgáshoz, ami nem jó. Fotó: ADAC

A vastag téli csizma megnehezítheti az érzékeny gáz- és fékhasználatot. Ezek nem tilosak, mert nincs előírás a megfelelő lábbeli viselésére vezetés közben. De a sofőröknek mindig képesnek kell lenniük megfelelően reagálni, és figyelniük kell a helyes üléshelyzetre is. Ellenkező esetben baleset esetén problémák adódhatnak a biztosítással.

Tippek a nagyobb meleghez az autóban

A kiegészítő fűtés ideális belső égésű járművekhez, mivel beindulás előtt felmelegíti az autót, fagy esetén pedig jégtelenít is. Az elektromos autók tulajdonosainak mindenképpen érdemes használniuk az előfűtési funkciót.

Általában a járművezetőknek le kell venniük kabátjukat vagy kabátjukat, mielőtt beszállnak, vagy legalább becsatolás után húzzák át az övön. Alternatív megoldás: vezessen autót nyitott téli kabáttal. A gyerekülésben ülő gyerekeket is így kell bekötni, vagy ami még jobb, vastag téli ruha nélkül. A hideg ellen segít egy takaró – a legjobb, ha otthon melegítjük fel – írja az ADAC.

Fotó: ADAC

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.31
Figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére péntek éjfélig a HungaroMet, hevesebb....
2024.05.30
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.05.30
Nagyon várta a szezon második futamát a Velenczei-Vánsza kettős, hiszen az első versenyt hamar be....
2024.05.30
Valaki bort, mások táskát terveztetnek autómárkájukhoz, a Nissan most Smell My Dust néven dob....
2024.05.30
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.30
Nézze meg a videót! ..
2024.05.30
Május 25-én, szombaton a Magas-Tátrában, a Hunfalvy-hágó (Chata pod Rysmi) közelében lezuhant egy....
2024.05.30
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei....
2024.05.30
Kategóriát teremtett a Toyota 1994 májusában, amikor a városi SUV első generációját bemutatta. Ma....
2024.05.30
Az egyre növekvő kereslet kielégítése érdekében a klímaberendezésekre, párátlanításra és fűtésre....