előfizetés

Miért erőltetik a gyártók az előfizetéses modellt?

2022.10.03.

Korábban is írtunk már az előfizetéses autóhasználatról, mint a jövő egyik fontos szolgáltatásáról, de többnyire kudarcba fulladt kezdeményezésekről tudtunk csak beszámolni. Viszont az utóbbi időben egyre több gyártó indított előfizetéses ajánlatokat, legutóbb például a Stellantis kezdte el Free2Move nevű szolgáltatását. Egyre valószínűbb, hogy számolni kell az előfizetéssel.

Az előfizetés gyakorlatilag betölti a lízing és az autóbérlés közötti űrt. Ez is egyfajta autóbérlés, hiszen nem a saját autónkat használjuk és díjat fizetünk érte, de ez esetben nem napokra bérlünk kocsit, hanem adott havi díjért bizonyos modellek közül a szolgáltató által meghatározott kereteken belül szabadon választhatunk és több esetben akár cserélgethetjük is őket tetszés szerint.

Vonzó koncepció, de nagyon drága és egyelőre nem feltétlenül éri meg a szolgáltatónak sem. Az ötlet egyik alapja, hogy a felhasználó bizonyos modellek közül szabadon választhat. Mivel könnyen előfordulhat, hogy több felhasználó választja ugyanazt a modellt, a szolgáltató kénytelen egy modellből több példányt tartani. Az ICDP nemzetközi kutatószervezet számításai szerint legalább az autók 30 százalékának mindig szabadon kell állnia, hogy a felhasználók kérései teljesülhessenek, így 10 felhasználó esetében legalább 13 autót kell tartani. Ráadásul ebben az esetben nem számoltak azzal az igen könnyen előforduló helyzettel, hogy egy-egy modell különleges népszerűségnek örvend.

Ennek ellenére sok gyártó számára vonzó megoldás ilyen szolgáltatást indítani, mert sok vásárlónak továbbra is aggályai vannak a technológia gyors változásával kapcsolatban. Ami a lízinget illeti, nem lehetnek biztosak az elektromos autók maradványértékében, de sokan abban is kételkednek hogy egy "zöld" autó illeszkedik-e az életmódjukhoz a jelenlegi hatótávval és a töltési infrastruktúra állapotával.

Az előfizetés által kínált rugalmasság lehetőséget biztosít számukra, hogy „a lábujjukat betegyék a vízbe”, és később, ha akarnak, tartósabb döntést hozhassanak, vagy csak akkor váljanak folyamatos előfizetővé, ha tényleg bejön a kínált rugalmasság.

Mindemellett fontos szempont, hogy egyre több autógyártó próbálja népszerűsíteni az online autókereskedelmet. Az internetes autóvásárlás bár egyelőre gyerekcipőben jár, az UBS svájci óriásbank elemzése szerint 2030-ra az autók legalább felét így értékesíthetik majd.

Ez a két trend kiegészítheti egymást, ugyanis az ember könnyebben fizet elő egy szolgáltatásra és vállal fél-1 éves kötelezettséget egy havidíj fizetésére, minthogy kifizesse egy autó teljes vételárát. Ráadásul mivel az előfizetés sokszor rugalmas autóválasztást is lehetővé tesz, még könnyebb kihagyni a kereskedéseket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..
2024.05.19
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2024.05.19
2009. január 31. óta a Porsche Múzeum aktívan és modern módon mutatja be a márka történetét és....
2024.05.19
Hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett....
2024.05.19
Ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vádat a Veszprémi Járási Ügyészség....
2024.05.19
A M1RA versenyzője, Bucsi Attila emberfelettit nyújtott a TCR Eastern Europe túraautó-bajnokság....
2024.05.19
- Hajóbaleset történt szombat éjjel a Dunán, Verőce közelében, a balesetben ketten meghaltak, három....