2035

Mégsem szántja be az Unió 2035 után a belső égésű motorokat

2022.06.29.

A magyar és a nemzetközi sajtóban egyaránt arról szóltak a hírek, hogy a belső égésű motoroknak búcsút inthetünk 2035-től, ugyanakkor a helyzet közel sem ilyen egyszerű.

Már a 2035-ös céldátumban sem volt teljes egyetértés, Olaszország, Portugália, Szlovákia, Bulgária és Románia arra törekedett, hogy a 2035-re kitűzött célt 2040-re halasszák. Ez végül nem történt meg, de a korábbi, a belső égésű motornak búcsút intő javaslaton több változtatást is végrehajtottak.

Döntés ugyanis arról született, hogy 2035-től nem lehet hagyományos benzines és dízelmotoros új autókat forgalomba hozni az Európai Unióban, de ez nem jelenti azt, hogy a belső égésű motoroknak búcsút intenénk.

Az Európai Unió környezetvédelmi miniszterei abban egyeztek meg, hogy zöld utat adnak az alternatív technológiák, például a szintetikus üzemanyagok vagy a plug-in hibridek használatának.

Tehát a 2035-ös céldátumot követően valóban szinte kizárólag nulla szén-dioxidot kibocsátó autókat lehet forgalomba helyezni, de a lehetőség adott, hogy olyan autók is forgalomba kerüljenek, amelyek „szén-dioxid-semleges” üzemanyaggal működő belső égésű motorral vannak felszerelve.

Ez egy kompromisszumos megoldás, ugyanis korábban volt szó a teljes tiltásról is. Ezt több tagállam ellenezte, leghangosabban Németország, de a magyar és olasz kormányok is támogatták az eredeti javaslat módosítását.

A német pénzügyminiszter már múlt héten kijelentette, hogy Németország nem fogja támogatni azokat az EU-terveket, amelyek az új belsőégésű motoros autók eladásának 2035-től való betiltását jelentenék, azzal érvelve, hogy egy ilyen lépés bezárná a kaput a „technológiai nyitottság” előtt, és gyakorlatilag felszámolná a szintetikus üzemanyagokat, mint alternatívát.

Christian Lindner, a Szabad Demokraták (FDP) pénzügyminisztere elmondta, hogy a szintetikus üzemanyagok klímasemleges megoldást jelentenek a belső égésű motoros autók számára, amelyeket világszerte még sokáig fognak használni.

Természetesen nem meglepő, hogy elsősorban azok a tagállamok ellenezték a teljes tiltást, amelyek jelentős autóiparral rendelkeznek és munkavállalóik jelentős része dolgozik az autóiparban. Az elektromos autók hajtásláncai sokkal egyszerűbb szerkezetek, mint egy belső égésű motor, valamint egy elektromos autóhoz összességében is jelentősen kevesebb alkatrész szükséges, mint egy hagyományos modellhez. Mindezért a gyártók és beszállítók munkavállalóinak jövőjét fenyegetné a belső égésű motoros autók teljes tiltása.

 A szintetikus üzemanyagok valóban jelenthetnek fontos alternatívát az elektromos járművekkel szemben, többek között a Porsche is dolgozik a technológia fejlesztésén. A technológia abból áll, hogy az üzemanyagot alacsony szén-dioxid-kibocsátású villamos energiával állítják elő, és azt az ipari tevékenységek során kibocsátott szén-dioxiddal kombinálják.

Az autóipar nagy reményeket fűz ezekhez az új üzemanyagokhoz, amelyek kiterjesztenék a belső égésű motorok használatát és hosszú távú jövőjét.

Ráadásul a benzinmotoroknak sincs teljesen vége, ugyanis elfogadták a „Ferrari kiegészítésként” elhíresült záradékot is, amely szerint azok a gyártók, amelyek évi 10.000 darabnál kevesebb járművet gyártanak, további öt év mentességet kapnak a tilalom alól.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..
2024.05.19
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2024.05.19
2009. január 31. óta a Porsche Múzeum aktívan és modern módon mutatja be a márka történetét és....
2024.05.19
Hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett....
2024.05.19
Ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vádat a Veszprémi Járási Ügyészség....
2024.05.19
A M1RA versenyzője, Bucsi Attila emberfelettit nyújtott a TCR Eastern Europe túraautó-bajnokság....
2024.05.19
- Hajóbaleset történt szombat éjjel a Dunán, Verőce közelében, a balesetben ketten meghaltak, három....